سوالات و مشکلات من
#1
سلام
چندتا سوال دارم ممنون میشم کمک کنید

1-یه پلیر دارم وقتی به مانعی برخورد میکنه اول شتابش کم میشه و سرعتش 0 میشه(میخوام بعد اینکه به مانع برخورد کرد و از حرکت ایستاد پلیر نابود بشه نه اینکه وقتی به مانع برخورد کرد)

2-چطور میتونم تا یه سقفی مثلا 10 تا قلب برای پلیر بزارم که اگه بازیکن قلبهاشو از دست داد تایمر زمان فعال بشه و بعد یه مدت زمان خاص یکی به قلب اضافه بشه و این کار تا اونجایی که تعداد قلب ها به 10 رسید متوقف بشه(مثل بازی انگری برد 2 و یا بازی هپروت)

3- چطوری میتونم مثل بازی انگری برد رد پیلیر رو ثبت کنم تا زمانی که پلیر بمیره و یه پلیر دیگه برتاب کنم اون رد از بین نره و  با پرتاب پلیر دوم رد اولی از بین بره و دومی ثبت بشه که بازیکن بدونه دفعه اول از کجا و چطوری پلیر رو برتاب کرده تا اشتباهاتش رو بدونه
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
جواب سوال یک:خب شما باید بگید از چه رفتاری استفاده کردین تا برسی کنیم آیا این رفتار شما این دستور را دارد یا نه اما معمولا برای شرط سرعت این اونت به کار میرود compare speed.
می تونید بگید وقتی سرعت پلیر صفر شد پلیر حذف بشه (رفتار پلتفرم):
کد:
object.compare speed = 0 >>> object.Destroy
اگر هم رفتار شما چنین رویدادی نداشت هم خیلی ساده می توانید یک متغیر سرعت بسازید و ابتدا بگید سرعت پلیر همان مقدار داخل متغیر باشد و اگر این پلیر با اشیاء برخورد کرد و شتابش کم شد و مقدار متغیر مساوی صفر بود پلیر حذف بشه.
کد:
Every tick >>> object.speed = Variable
compare Variable = 0 >>> object.Destroy

  پاسخ


 سپاس شده توسط: comerway
#3
ممنون از جواب ولی پلیر من رفتار گلوله داره و موقع شروع لیوت سرعتش صفره و با کلیک کاربر با یه سرعت ثابت حرکت میکنه تا زمانی که به مانع برخورد کنه شتابش کم میشه تا دوباره به صفر برسه

وقتی هم به صفر رسید بعد یکی دوثانیه از بین بره

  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
خب این هم ساده هست:
وقتی پلیر در حال حرکت است و به مانع برخورد می کند باید شتاب آن منفی شود تا کم کم سرعتش کم شود:


کد:
on collision player = Enemy >>> set acceleration "-20"


سپس سرعت در حال کم شدن پیش میرود و حالا باید بگید وقتی سرعت تیر مساوی صفر شد بعد از 2ثانیه مثلا حذف شود:


کد:
Object.bulit speed = 0 >>> wait "2" and Player.Destroy
تصویر:
[تصویر:  Untitled_2.jpg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
جواب سوال دوم: دو تا متغیر بسازید و مثل تصویر زیر عمل کنید :
[تصویر:  Untitled_4.jpg]
اگر جایی را متوجه نشدین بگید توضیح بدم
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
(1394/9/19، 01:39 عصر)comerway نوشته است: 3- چطوری میتونم مثل بازی انگری برد رد پیلیر رو ثبت کنم تا زمانی که پلیر بمیره و یه پلیر دیگه برتاب کنم اون رد از بین نره و  با پرتاب پلیر دوم رد اولی از بین بره و دومی ثبت بشه که بازیکن بدونه دفعه اول از کجا و چطوری پلیر رو برتاب کرده تا اشتباهاتش رو بدونه

سلام
این صفحه راببینید و سورساشو دانلود کنید.
http://construct2.ir/showthread.php?tid=...8%AF%D8%B2
  پاسخ


 سپاس شده توسط: comerway
#7
مورد اول که خودم قبلا تا اونجاش رفتم ولی مشکل اینه که چون رفتار گلوله داره پلیرم اومدم شرط گذاشتم  که در شروع بازی سرعت پلیر 0 باشه اگه اون شرطی که شما فرستادی رو اجرا کنم بازم نتیجه نمیگیرم و شرط مقایسه سرعت صفر شروع بازی، با سرعت صفر ایستادن توپ، قاطی میشه و وقتی میام بازی رو تست کنم همون اول پلیر نابود میشه اینم عکسش
[تصویر:  Untitled.png]


در مورد دومی هم یکم گیج شدم
میخوام اگه پلیر از بازی رفت هم تون تامر کار خودش رو انجام بده تا تمام قلب ها برسه به سقف خودش که مثلا همون 10 باشه
بازی من مرحله ای هست میخوام تو تمام مراحل این کار اعمال بشه اگه میشه یکم بیشتر توضیح بدبد
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
دوستان یعنی کسی راه حل مشکل منو نمیدونه
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اجرای بازی در گوشی selno 2 2,385 1403/10/23، 12:35 صبح
آخرین ارسال: Tggi
Sad خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 125 1403/8/25، 02:09 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  گروه انجمن کانستراکت sahabia-games 0 1,205 1401/4/30، 04:17 عصر
آخرین ارسال: sahabia-games
  کمتر شدن عدد از صفر tohidrajabali 0 1,150 1401/2/26، 01:06 عصر
آخرین ارسال: tohidrajabali
  مشکل در تاچ کردن mehdi 3 3,123 1400/12/21، 11:09 عصر
آخرین ارسال: mehdi

پرش به انجمن: