مشکلات ساخت یک بازی مبارزه ای
#1
به روز رسانی
30
سلام. تصمیم بر این شده که در این موضوع اگه کسی چیزی به نظرش میرسه که بازیی ب هانی سبک رو   هوشمند تر کنیم
اینجا مطرح کنین تا با هم ایرادات رو بگیریم ، بحث کنیم و به نتیجه برسیم.


افرادی هم که ایرادات طرح ها رو میبینن بگن که این طرح شدنی هست یا نه ؟


--------------------------------------------------------------------------------------------------------
سلام.

من یک بازی به سبک مبارزه ای دارم میسازم یه چیزی مثل مبارزات
تیکن ولی مرحله ای
30
-
-

اما چند مشکل وجود داره که تا حالا باهاش رو به رو شدم ...  39

اول اینکه کاراکتر نمی تونه ضربه بزنه چون همین که انیمیشن ضربه زدن پخش
بشه و به دشمن برخورد کنید کاراکتر بازیکن به عنوان ضربه خورده توسط بازی حساب میاد
و برای مواردی که بخوام میزان سلامتی برای بازیکن تعیین کنم این مسئله حسابی مشکل ساز است
من به چند روش فکر کردم اما از اونجایی که تازه کار هستم و به این نرم افزار مسلط نیستم
نمی دونم میشه عملیش کرد یا نه ؟


دومین مشکل عمده این سبک ساخت پلایر باکس که برای جلوگیری از باگهای حرکتی ازش استفاده میشه
اما وقتی بخوای از ثابلیت نشستن کاراکتر بهتره ببری این پلایر باکس کار رو خراب میکنه
اگه راحی باشه که بشه موقع نشستن سایز پلایر باکس هم تغییر کنه این مشکل رفع می شه

یعنی ایراد پشت سر ایراد  33

-
-
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
برای مشکل دوم، شما میتونی از دستور set height برای پلیر باکس استفاده کنی.
یعنی زمانی که مثلا کلید پایین رو زد، اندازه بشه فلان مقدار.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: makan parsi
#3
خب برای مشکل اول خیلی راه هست ....
ولی بنظرم بهتره اجزای کاراکتر رو جدا جدا طراحی کنید و در اسپرایتر به هم بچسبونید و انیمیت کنید یا به هم پین کنید ...
بعد بگید که فرضا دستش خورد به حریف یه مقدار جون کم کنه و همینطور تا آخر ...

حیف ... من یه سورس فوق العاده داشتم یه بازی شبیه استریت فایتر بود ولی به فنا رفت ... 2
! KEEP CALM AND LOVE CONSTRUCT 2 
آرام باش و به کانستراکت 2 عشق بورز !
  پاسخ


 سپاس شده توسط: makan parsi
#4
(1394/6/26، 10:51 صبح)mostafanastary نوشته است: برای مشکل دوم، شما میتونی از دستور set height برای پلیر باکس استفاده کنی.
یعنی زمانی که مثلا کلید پایین رو زد، اندازه بشه فلان مقدار.

سلام.

من قبلاً اومده بودم و 2 تا پلیر باکس اسنفاده کرده بودم خیلی خنده دار بود 24
ولی اتفاقات جالبی هم افتاد چون میتونستم کاراکترم رو به نحوی بین دو تا پلیر باکس تلپورت کنم جالب شده بود
اما کارایی نداشت .

فعلاً همینو امتحان میکنم ممنون 15

-
-


(1394/6/26، 11:21 صبح)Tartilla نوشته است: خب برای مشکل اول خیلی راه هست ....
ولی بنظرم بهتره اجزای کاراکتر رو جدا جدا طراحی کنید و در اسپرایتر به هم بچسبونید و انیمیت کنید یا به هم پین کنید ...
بعد بگید که فرضا دستش خورد به حریف یه مقدار جون کم کنه و همینطور تا آخر ...

حیف ... من یه سورس فوق العاده داشتم یه بازی شبیه استریت فایتر بود ولی به فنا رفت ... 2


سلام.

ممنون از توضیحات
منم همچین فکری به ذهنم رسیده بود اما نمی دونم کجا و چطوری میشه این اجزا رو کنار هم گذاشت
طوری با هم به طور هماهنگ یه انیمیشن رو تشکیل بدن

با استفاده از اون نقاط نمیشه این کار رو انجام داد ؟
اسم اون بخش رو یادم نیست ، اونجا میشد یه چیزی مثل نقطه روی کاراکتر یا هر شی دیگه ای کار گذاشت
و برای مشخص شدن هم هر کدوم یه شماره ای داشتن

میخوام بدونم با اینا نمیشه مثلاً یکی از نقطه ها به نام 1 روی نک شمشیر به در انیمیشن حمله به کار رفته
و با بر خورد اون نقطه به دشمن میزان سلامتی دشمن کاهش پیدا کنه ؟ ...

-
-
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Vizmark#
#5
آره همونا رو میگم 
Origin که اصلیس و بقیه هم نقاط برخورد ...

نمیدونم میشه یا نه ...
مثلا تو نرم افزار spriter اجزا رو استخون بندی کنی و انیمیت کنی بعد وارد موتور کنی ولی اینطوری تشخیص نقاط برخورد سخت میشه ... 2
! KEEP CALM AND LOVE CONSTRUCT 2 
آرام باش و به کانستراکت 2 عشق بورز !
  پاسخ


 سپاس شده توسط: makan parsi
#6
(1394/6/26، 05:31 عصر)Tartilla نوشته است: آره همونا رو میگم 
Origin که اصلیس و بقیه هم نقاط برخورد ...

نمیدونم میشه یا نه ...
مثلا تو نرم افزار spriter اجزا رو استخون بندی کنی و انیمیت کنی بعد وارد موتور کنی ولی اینطوری تشخیص نقاط برخورد سخت میشه ... 2

منم توی همین موندم نمی دونم میشه یا نه ...
حالا در چند حالت و چند دستور امتحان میکنم ببینم چی در میاد

نرم افزار spriter رو تازه با امروز 2 روزه دانلود کردم و هنوز باهاش درست حسابی کار نکردم
این ایمیت که میگی چه شکلی میشه

البته سورس دیدم که دست و پاهاش کاراکتر همه جدا از هم هستن اما چطوری در نمر افزار کنار هم قرار میگیرن

-
-

  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#7
انیمیت همون متحرک کردن هست ...
اجزا رو وارد میکنی و با استخون بندی ( bone ) مثلا انگشت رو به دست متصل میکنی ... همین !
! KEEP CALM AND LOVE CONSTRUCT 2 
آرام باش و به کانستراکت 2 عشق بورز !
  پاسخ


 سپاس شده توسط: makan parsi
#8
(1394/6/26، 06:20 عصر)Tartilla نوشته است: انیمیت همون متحرک کردن هست ...
اجزا رو وارد میکنی و با استخون بندی ( bone ) مثلا انگشت رو به دست متصل میکنی ... همین !


اونو متوجه هستم مسئله اینه که درون کانستراکت میشه از همچین عملی بهره برد؟
چون برای ضربه وارد کردن جداگانه توسط دست به عنوان کاراکتری مجزا
لازمه درون خود کانستراکت چنین عملی صورت بگیره.

باشکر از توضیحات 4

-
-

سلام.

من با مشکل دیگری در کانستراکت بر خوردم
یه دستوری هست که باعث میشه بالای صفحه یک صفحه گزینه ای دیگه باز بشه

منظورم همون بخشیه که میخوای مستقیماً مختصات موس رو انتخاب کنی
و یه جدول میاد بالای صفحه و از اون انتخاب میکنیم

مشکل اینجاست که این جدول اصلاً برای من نمیاد و کلی از کارها گیر همین جدول هست.
لطفاً راهنمایی کنید ...

-
-
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
دقیقا چیه مشکل یک عکس بگیر
زکات علم ، آموزش دادن ان است از امام صادق (ع)
 
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: makan parsi
#10
(1394/6/26، 08:50 عصر)amirho24 نوشته است: دقیقا چیه مشکل یک عکس بگیر


این کادر قرمز توی تصویر نمیاد ... فکر کنم باید خودکار ظاهر بشه
راه دیگه ای برای اومدنش نیست ؟

یا اینکه نرم افزار اکسترنال برنامه های پشتیبال خاصی نیاز داره یا نه ؟
این دستورها خیلی مورد نیاز هستن و وارد کارد پایینی میشن اما اصلاً برای من
کادر قرمز رنگ نمیاد


[تصویر:  bvr12cyyqr3aw5sjsyqc.jpg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 182 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,598 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: