مشکلات تیک کردن بازی
#1
سلام.

بعد از ساخت یک زمین با وسعت چهار هزار در پنج هزار و به کار بردن چند اسپرایت ، بازیکن اصلی با تیک کردن مواجع شده برای سریعتر پیش رفتن کارم این تاپیک رو زدم تا فوری سوال جواب های لازمه رو بکنم تا دوستان لطف کنن و راهنمایی و کنن 122

تعداد اسپرایت های به کار رفته حدود 30 عدد است که فقط 7 تا اونها فعال هستن و انیمیشنی هم در کار نیست بعد از تست بازی ، در همون کامپیوتر با تیک مواجع شدم که برام عجیب بود فردا برای کم حجم کردن اسپرایت ها اقدام میکنم

دوستان اگه هر نکته خاصی به ذهنوشن می رسه لطفاً من رو هم در جریان بگذارن



-
-



  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
و از دوستانی که اطلاع دارن میخوام بپرسم حد کانستراکت چه مقدار هست :
یعنی تا چه حد براش قابل پردازش درست هست و به اصطلاع تا چه حد میکشه و توان داره
.
-----------
مثلاً به طور نسبی این حد رو کشش داره:
یک مرحله با زمین حدود 4000 در 4000 هزار و 10 اسپرایت فعال همزمان 2 انیمیشن
و 5 اکشن همزمان و 5 اکشن نیمه فعال (در زمنا خاصی عمل می کنن)
سیو همین یک مرحله 5 مگابایت است

مثلاً این حد رو راحت روی کامپیوتر اجرا می کنه و حد کشش کانستراکت هست


-
-
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#3
4 هزار در 4 هزار ؟ از تایل استفاده کردی ؟

  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
(1394/11/6، 01:01 صبح)saadat68 نوشته است: 4 هزار در 4 هزار ؟ از تایل استفاده کردی ؟


احتملاً هم مشکل از همین باشه خودم که اینوطور حدس میزنم این یکی از دلایلش باشه چون از تایتل استفاده نکردمو حدود 40 تا اسپرایت فقط زمینه مار رو تشکیل داد و حالا المنت های به کار رفته در زمین مرحله به کنار ... نظر شما چیه ؟


-
-

  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
خواهشاً دوستان هر نکته ای به ذهنشون میرسه بگن :

مثل همین نکته که خودم فکر می کنم برای ساخت زمین بازی اسپرایت سنگین تر از تایتل مپ در میاد
پایین آوردن حجم فایل ها تا حد ممکن و ....

کلاً نکاتی که در بهینه کردن بازی موثر باشه ،


-
-
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
1) حتما تایل مپ استفاده کن ... اسپرایت بزاری که کارت زاره 
2) طول لیوت به خودیه خود تاثیری نداره 
3) همونجور که خودتم گفتی همه چیزو کمپرس کن مثلا برا تصویر از http://www.tinypng.com استفاده کن 
! KEEP CALM AND LOVE CONSTRUCT 2 
آرام باش و به کانستراکت 2 عشق بورز !
  پاسخ


 سپاس شده توسط: makan parsi
#7
من این را گفتم پس تاپیک من کجا شوت شده است.
اندازه مرحله زیاد تاثیر ندارد مگر چیزهایی روی آن ریخته باشید و نحوه پردازش انجین باشد مثلا در یک گونه بازی تنها در یک محدوده خاصی  اسپرایت ها و افرس ها کنش و کار می کند مانند سایاگ نخش آفرینی (سبک نقش افرینی). ولی در برخی بازی ها باید همه نقشه یا مرهله رندر و بکار گرفته شود که بسیار پردازش سنگین می شود (سبک استراژیک یا بازی GTA) .
اگر پس زمینه تغییر می کند باید از تایل مپ بکار ببرید شما یک عکس 2 مگا بایت دارید ولی بدلیل برش شما می توانید عکس های گوناگونی را ازش برداشت کنید. ولی اگر پس زمینه ساده می خواد پشت زمینه رو بپوشاند . از افرس بک گرامد بکار ببرید مانند پس زیمنه آسمان یا جنگل و ...
اندازه و گنجایش  و گونه پرونده در پرفرنس بازی تان بسیار تاثییر گذار است.
  
  پاسخ


 سپاس شده توسط: makan parsi ، keyhan


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 182 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,598 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: