ساخت بازی برای اندروید.... خوب یا بد؟
#1
دوستان عزیز سلام

صحبت هایی در همین انجمن میشه که بازی سازی برای اندروید با کنستراکت2 خوب نیست و بیشتر برای ویندوز یا اچتمل 5 خوبه.

به طور مثال میخوام ببینم ساخت بازی هایی با گرافیک بالا، به صورت دو بعدی، کلا معقول هست؟
یه جایی از پست های آقا مجتبی دیده بودم که گفته بود، بازی سالار که توی بازار هم هست رو حتی بهتر از اون رو میشه با کنستراکت ساخت. خب یعنی دنبال این راه رفتن مشکلی داره؟

ببینید، واقعیت اینه که برخی از دوستان ممکنه برای کسب درآمد بازی بسازند، یا برنامه حتی، خب اگه واقعا این کار سرعت خوبی روی گوشی ها و تبلت ها نداشته باشه، کار بیخودی خواهد بود.

بیاین کمی در این زمینه صحبت کنیم لطفا.

با تشکر
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
علیک سلام. نمی‌گیم ساخت بازی با کانستراکت برای اندروید خوب نیست، بلکه می‌گیم برای ساخت بازی اندرویدی خیلی بیشتر باید بازی‌مون رو بهینه‌سازی کنیم، و از همون ابتدای شروع ساخت بازی، پیش‌نمایش رو مستقیماً در دستگاه اندرویدی ببینید، نه در کامپیوتر، به این دلیل که نتیجه رو بیشتر شبیه نتیجه‌ی نهایی ببینیم. خروجی کانستراکت از گیم‌میکر بهتره، ولی با انجین‌های دیگه کار نکردم که بخوام نظر بدم، قطعاً انجین‌های دیگری هستند که خروجی به مراتب بهینه‌تری نسبت سی2 می دهند.

اسم بازی «سالار» رو هم نشنیدم که بخوام در موردش چیزی بگم، حتماً با یکی دیگه اشتباه گرفتید. البته این دلیل نمی‌شه کانستراکت نتونه بهتر از اونو بسازه، شاید بتونه، شایدم نتونه، چون بازی رو ندیدم نمی‌تونم نظر قطعی بدم.
    
معجزات طبیعت هایی هستند که با آن‌ها مأنوس نشده‌ایم
و طبیعت معجزه‌ایست که با آن انس گرفته‌ایم
علی صفایی حائری
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mehrad77 ، shazde
#3
ای داد.. شاید اشتباهی اسم شما رو تو ذهنم برای بازی سالار سپردم.
منتهی بابت خروجی، خب الان من شروع میکنم به بازی سازی، بعد تا یک مرحله میسازم، مشکلی روی خروجی گوشی هم نیست.بعد بازی میره مرحله ی بعدی و کمی کند میشه. بعد تو مرحله 5 دیگه شاید اصلا کار هم نکنه.
البته به طور مثال عرض کردم. منظورم اینه که ممکن نمیشه که ما استارت رو بزنیم، زمانی که رسیدیم وسط کار ببینیم کار سنگینه.

یه سوال سنگین ترین بازی روی موبایل با کنستراکت رو میشناسین؟ یا کلا بازی های سنگین که ساخته شدن؟

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
عزیز من گفتم سالار با si2 نوشته شده
شما می تونید هر بازی رو با si2 بنویسید
حتی 3D منتها باید همون طور که مجتبی گفت بازیت رو بهیه کنی
و از نوشتن کد های نابجا جلوگیری کنی حتی تو اندروید هم مشکلی پیش نمی یاد
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
بزارید یه روش بگم 100تا مرحله بسازیدم بازی سنگین نمیشه نگاه من یه بازی پلتفرمی 20 مرحله را برای گوشیم با روش خودم خروجی گرفتم نه سنگین شد و بی دون هنگ و لگ بالا آورد:
1:برای ساختن منو-راهنما-درباره ما-امتیاز برتر-شرکت سازنده و ... که مربوط به منوی گردش بازی هست فقط از یک اسپریت به عنوان بک گراند استفاده کنید اما چرا از اسپریت؟ چون میشه چند تا بک گراند را تو شئ اسپریت تو انیمشن جدید ایجاد کرد و هر اسپریت را تو لیوت دیگه میارین و اسم انیمشن اوت لیوت مثلا راهنما را بهش میدین(با یک اسپریت  تمام بگکراند های که با خط قرمز نوشتم را تو انیمشن جدا ایجاد کنید و دیگر نیاز نیست تو هر لیوت یک بکگراند بیارین)
2:برای ساختن تمام اسپریت تاچ تو بازی مثل: دکمه های برگشت-بله-خیر-تایید-لغو-آیکون های منو-آیکون فروشگاه و ... که به آیکون نیاز دارن یا نوشته که فقط در بازی مورد لمس قرار می گیرندشما فقط یک اسپریت بسازید و تمام اون را تو انیمشن جدا بیارین و با UII از هم جدا کنید(بساری از حجم بازی را کم می کنه و سرعت گردش بازی هم بالا میبره)
3:سعی کنید اسپریت هاتون را که یک کار مشابه نیاز دارید انجام دهند مثل وقتی به دشمن نزدیک شیدم همه اون ها دنبالم کنند اینجور باید برای هر یک دستور بدیم ولی بجای این کار, از خانواده (Famila) استفاده کنیم تا دستور نویسیمون کاهش پیدا کنه.
4:اگر تصویری دارید که حجم اون کمی بالاست حتما اون را با برنامه های مختلف کم حجم تر کنید تا اینکه در خوده کنستراک 2 اندازش را تغییر بدین شاید اندازش تغییر کنه ولی حجمش همونه(من عکس هامو نمیزارم بیشتر از 250k بشه اگه خیلی بشه 500k اما چرا؟ چون تو گوشی زیاد ریزه کاری ها دید خوبی ندارند و اکثر عکس های تو گوشی کیفیت خودشون را حفظ می کنند)
5:سعی کنید اگر مرحله یک را طراحی کردید و کامل شد-مرحله دوم را که دستور های مشابه دارند مثل امتیاز-جون-خون-انرژی-شخصیت ها را از لیوت مرحله یک کپی بگیرید و در لیوت مرحله دو پست کنید و دستورات هم همینطور(سعی کنید فقط متغیر هاتون را که تو مرحله یک ساختید دیگر تو مراحل دیگر نسازید فقط در این لیوت جدید به هم وصل کنید تا عملکرد بازی بهتر شود تا اینکه در هر لیوت یک متغیر خواست برای امتیاز و... باشه)
6:سعی کنید اسپریت هایی که مربوط به استوپ هست مثلا پلیر ما وقتی استوپ را زد یک صفحه براش باز شه که داخل اون ادامه بازی و شروع دوباره و خروج هست برای اینکار سعی کنید از مکان(posion) استفاه کنید تا اینکه از ساختن اسپریت جدید(Crate) در این مکان مثلا اسپریت های رنگ آبی با شئ pin به صفحه استوپ چسب بزنید و در اون را به بیرون از صفحه بازی ببرین که دید نداشته باشه و چنین دسوری بدین که اگر بر روی استوپ لمس شد صفحه ی استوپ به مکان وسط بازی بیاد و اگر روی دکمه های آبی کلید شد بجای قبلی خودش بازگرده.
و......................................
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary ، saadat68 ، user-11 ، shazde
#6
mohammad  عزیز، میگم یه جایی دیده بودم یکی این حرف رو زده بود.
wowxpria  عزیز از توضیحاتی که دادی واقعا ممنونم.

من برای کم حجم کردن عکس ها از

http://smushit.com/

استفاده میکنم و بسیار عالی عمل میکنه مخصوصا برای PNG و GIF

راه حل هایی اگه دوستان به ذهنشون میرسه حتما بگن تا اطلاعات همه بره بالا.


 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: wowxpria
#7
(1393/10/3، 02:10 صبح)'mostafanastary' نوشته است: منتهی بابت خروجی، خب الان من شروع میکنم به بازی سازی، بعد تا یک مرحله میسازم، مشکلی روی خروجی گوشی هم نیست.بعد بازی میره مرحله ی بعدی و کمی کند میشه. بعد تو مرحله 5 دیگه شاید اصلا کار هم نکنه.
البته به طور مثال عرض کردم. منظورم اینه که ممکن نمیشه که ما استارت رو بزنیم، زمانی که رسیدیم وسط کار ببینیم کار سنگینه.

یه سوال سنگین ترین بازی روی موبایل با کنستراکت رو میشناسین؟ یا کلا بازی های سنگین که ساخته شدن؟
 
خروجی نگیرید، از طریق وایفای یا هر نوع شبکه‌ی LAN پیش‌نمایش بازی رو مستقیماً در دستگاه اندرویدی ببینید تا وقتتون تلف نشه. بله، حالا هر بار روی دکمه‌ی پیش‌نمایش کلیک می‌کنید، پیش‌نمایش رو در همون لحظه در دستگاه اندرویدی‌تون می‌بینید، وقتی ببینید بعد از یک تغییری بازی خوب اجرا نمی‌شه، به راحتی می‌تونید بفهمید کدوم قسمت باعث کاهش عملکرد بازی شده و اون رو بهینه می‌کنید.

قوی ترین بازیهای ساخته شده توسط این موتور
نقل قول: من برای کم حجم کردن عکس ها از

http://smushit.com/

استفاده میکنم و بسیار عالی عمل میکنه مخصوصا برای PNG و GIF
سی2 به صورت خودکار فرمت همه‌ی عکس‌ها رو به PNG 32 تبدیل می‌کنه، پس برای کاهش حجم، قبل از وارد کردن عکس نمی‌خواد کاری انجام بدین، ولی اگه خودتون تصویر رو طرّاحی می‌کنید خروجی PNG 32 بگیرید. فقط در این قسمتی که می‌بینید می‌تونید فرمت رو چیز دیگه‌ای انتخاب کنید تا حجم تصاویر کم بشه، فقط دقّت داشته‌باشید از حالت‌های PNG 8 و JPEG فقط وقتی استفاده کنید که کیفیّت تصاویر زیاد براتون مهم نباشه:

[تصویر:  imageformat.png]

 
معجزات طبیعت هایی هستند که با آن‌ها مأنوس نشده‌ایم
و طبیعت معجزه‌ایست که با آن انس گرفته‌ایم
علی صفایی حائری
  پاسخ


 سپاس شده توسط: wowxpria ، mehrad77 ، mostafanastary ، [M.H.P]


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 177 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: