گام یکم . ببین لایه هایی که سکه ها هستند یا ساخته می شوند از شماره لایه سکه از لایه پس زمینه بیشتر باشند . چند لایه بساز یکی برای پس زمینه یکی برای سکه و دیگر ایتم یک لایه برای ماشین و لایه دیگری برای پنل
گام دوم در بخش ساختن اسکریپت نخستین رویداد بجای دستور رندوم یک متغییر سراسری بگذار و مقدار اولیه اش 1 بده
سپس در بخش کنش ها (اکشن ها) دستور set variable و پارامتر همان دستور رندم بدهید.
چرا ؟ چون دستور شما یک ایراد بزرگی دارد هر فریم رویداد بررسی x ثانیه اجرا می شود و هر بار یک عدد تازه ای جانشین شماره پیشین می شود و هیچگاه اکشن ها اجرا نمی شوند. باید در رویداد های زمانی یا پارامتر های رویداد ها از شمار های رندو می جلوگیری کنید بجایش از یک متغییر بکار ببیرید و هنگامی که یکبار رویداد اجرا شد عدد تصادفی متغیر مقدار دهی شود.
مشکل شما در بخش عدد تصادفی که در رویداد بکار بردید
دستور شمار ه تصادفی شما یک عددی بین 1.0000 تا 3.0000 می سازد یعنی عددی چون 1.4 هم می سازد اگر می خواهید عدد 1 تا 3 ساخته شود یک دستور int هم پیش از دستور رندم افزوده کنید
کد:
var time = 1 ;
if x-time = time
{
create coin;
time = int(random(1,3));
}