ارسالها: 277
موضوعها: 53
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 189
90 سپاس گرفتهشده در 63 ارسال
سلام تو کانستراکت نمیشه سیستم استپ برای بازی ساخت ؟ میخام یه منو بذارم وسط بازی تا کاربر سر دکمه ی پاس کلیک کرد بازی پاس شه ولی دکمه های منو کار کنن
ممنون
ارسالها: 786
موضوعها: 121
تاریخ عضویت: مرد 1393
مکان: قـــــم
سپاسها: 321
1532 سپاس گرفتهشده در 537 ارسال
اگر منظورتون Puse بفرمایید:
برای استوپ (Pause) از set time scale شیء System باید استفاده کنید، یعنی موقع استوپ تایم اسکال رو صفر کنید و برای ادامهی بازی تایم اسکال رو 1 کنید.
ارسالها: 940
موضوعها: 56
تاریخ عضویت: مرد 1393
مکان: مشهد
سپاسها: 338
2562 سپاس گرفتهشده در 736 ارسال
سلام. عکسی که از ایونتتون گذاشتید، نشون میده اشتباه کردید!
الآن توضیح میدم اشتباهتون چیه؛ اوّل یک نکته میگم: ایونتهای کانستراکت به ترتیب از بالا به پایین اجرا میشوند.
خوب حالا بیاین ایونتهاتون رو بررسی کنیم. فرض بگیریم متغیّر help_var_enemyspeed مقدارش 1 باشه، چون ایونتها از بالا به پایین اجرا میشن ایونت اوّل اجرا نمیشه و دومی اجرا میشه، پس در این حالت هیچ مشکلی نیست.
حالا فرض کنیم مقدار متغیّرتون 0 باشه، پس در این حالت ایونت اوّل اجرا میشه، توی اکشنهای ایونت اوّل داریم help_var_enemyspeed = 1 در نتیجه مقدار متغیّرتون به 1 تغییر میکنه، بعد چون ایونتها از بالا به پایین اجرا میشوند، بعد تو ایونت بعدی گفتید اگر مقدار متغیّر 1 بود این کارها رو انجام بده. مقدار متغیّرتون رو کمتر از یک میلیثانیه قبل، ایونت قبلی 1 کرده بود، در نتیجه اکشنهای ایونت دوم هم درست پشت سر ایونت اوّل اجرا میشه. توی ایونت اوّل تایم اسکال رو 0 کرده بودید، ولی چون ایونت دوم پشت سرش اجرا میشه، دوباره تایم اسکال رو 1 میکنه! یعنی اگه یک متن تو صفحه بذارید و بگید در هر لحظه مقدار متغیّر help_var_enemyspeed رو نشون بده، میبینید یک بار که مقدار این متغیّر 0 بشه دیگه هیچ وقت 1 نمیشه.
این مشکلتون رو برطرف کنید، مشکل تایم اسکالتون هم باید حل بشه. اگه هم نمیدونید چه طوری حلش کنید بپرسید.
معجزات طبیعت هایی هستند که با آنها مأنوس نشدهایم
و طبیعت معجزهایست که با آن انس گرفتهایم