حل شده چگونگی ساخت سیستم pause
#1
سلام تو کانستراکت نمیشه سیستم استپ برای بازی ساخت ؟  میخام یه منو بذارم وسط بازی تا کاربر سر دکمه ی پاس کلیک کرد بازی پاس شه ولی دکمه های منو کار کنن 
ممنون 

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
اگر منظورتون Puse بفرمایید:
برای استوپ (Pause) از set time scale شیء System باید استفاده کنید، یعنی موقع استوپ تایم اسکال رو صفر کنید و برای ادامه‌ی بازی تایم اسکال رو 1 کنید.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#3
سلا این فقط زمان انیمیشن ها رو صفر میکنه البته نسبت به هیچی خوبه ولی وقتی صفر میکنم دیگه ممکن نیست 1 کنم نمیدونم چرا این اکشنی که گذاشتم بدون scale time سالمه یعنی سرعت دشمن ها صفر میشه ولی تا وقتی از scale time استفاده میکنم دیگه به حالت اولیه بر نمیگرده 
بازیه پیچیده ای نیست میتونم دستی شبیه سازی  کنم ولی هم اینکه بهینه نیست  هم اینکه در بازی های بعدیم ممکنه به مشکل بر بخورم 
[تصویر:  geeeee.PNG]
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
به این پست من قسمت آموزش دو نگاه کن شاید بکارت بیاد.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: orache
#5
سلام. عکسی که از ایونت‌تون گذاشتید، نشون می‌ده اشتباه کردید!
الآن توضیح می‌دم اشتباهتون چیه؛ اوّل یک نکته می‌گم: ایونت‌های کانستراکت به ترتیب از بالا به پایین اجرا می‌شوند.

خوب حالا بیاین ایونت‌هاتون رو بررسی کنیم. فرض بگیریم متغیّر help_var_enemyspeed مقدارش 1 باشه، چون ایونت‌ها از بالا به پایین اجرا می‌شن ایونت اوّل اجرا نمی‌شه و دومی اجرا می‌شه، پس در این حالت هیچ مشکلی نیست.

حالا فرض کنیم مقدار متغیّرتون 0 باشه، پس در این حالت ایونت اوّل اجرا می‌شه، توی اکشن‌های ایونت اوّل داریم help_var_enemyspeed = 1 در نتیجه مقدار متغیّرتون به 1 تغییر می‌کنه، بعد چون ایونت‌ها از بالا به پایین اجرا می‌شوند، بعد تو ایونت بعدی گفتید اگر مقدار متغیّر 1 بود این کارها رو انجام بده. مقدار متغیّرتون رو کمتر از یک میلی‌ثانیه قبل، ایونت قبلی 1 کرده بود، در نتیجه اکشن‌های ایونت دوم هم درست پشت سر ایونت اوّل اجرا می‌شه. توی ایونت اوّل تایم اسکال رو 0 کرده بودید، ولی چون ایونت دوم پشت سرش اجرا می‌شه، دوباره تایم اسکال رو 1 می‌کنه! یعنی اگه یک متن تو صفحه بذارید و بگید در هر لحظه مقدار متغیّر help_var_enemyspeed رو نشون بده، می‌بینید یک بار که مقدار این متغیّر 0 بشه دیگه هیچ وقت 1 نمی‌شه.

این مشکلتون رو برطرف کنید، مشکل تایم اسکال‌تون هم باید حل بشه. اگه هم نمی‌دونید چه طوری حلش کنید بپرسید.
معجزات طبیعت هایی هستند که با آن‌ها مأنوس نشده‌ایم
و طبیعت معجزه‌ایست که با آن انس گرفته‌ایم
علی صفایی حائری
  پاسخ


 سپاس شده توسط: wowxpria ، orache
#6

ممنون ولی خیر اینطوری نیست اینو خودم میدونم برای همین wait  دادم + اینکه اول باید کلیک برداشته شه مگه اینطوری نیست ؟ گفتم اگر رها شد انجام بشه 
وقتی  2 تا دکمه گذاشتم بازم درست نشد یسری کارا رو کردم که دست پا شکسته شد  تو جاهای دیگه ای هم مشکل دارم مثلا دکمه هست میخام تیک دار بشه و دوباره کلیک شد تیکش برداشته شه ولی من 
help_var_enemyspeed 
 رو در اخر گذاشتم یعنی اول اولی باید تا اخر اجرا شه و وقتی داره اجرا میشه ما موس رو رها کردیم  مشکلش الان نمیدونم کجاست و چیه
شما چه راه حلی رو پیشنهاد میدین ؟ 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#7
درسته، به Wait دقّت نکرده‌بودم. با این حال، روش اصولی‌ این طوریه:

[تصویر:  uptodown.png]

حالا از این روش استفاده کنید، ببینید درست می‌شه یا نه.
معجزات طبیعت هایی هستند که با آن‌ها مأنوس نشده‌ایم
و طبیعت معجزه‌ایست که با آن انس گرفته‌ایم
علی صفایی حائری
  پاسخ


 سپاس شده توسط: orache
#8

خخخخ  درست شد تصویر: images/smilies/yahoo/4.gif 
فقط یه مشکل داره بازیم یه باگی داره که رفع نمیشه ! زیر دریایی رو اگر حرکت ندیم یهو میاد پایین . الان دکمه ی پاس هم بزنیم یهو میاد پایین نمیدونم چه باگیه 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
(1393/10/14، 08:23 عصر)'orache' نوشته است: خخخخ  درست شد تصویر: images/smilies/yahoo/4.gif 
فقط یه مشکل داره بازیم یه باگی داره که رفع نمیشه ! زیر دریایی رو اگر حرکت ندیم یهو میاد پایین . الان دکمه ی پاس هم بزنیم یهو میاد پایین نمیدونم چه باگیه 

 

سلام
شاید نگفتی وقتی دکمه ای رو نزدیم یا pause رو زدیم فیزیک غیر فعال بشه
حالا بازیت چی هست؟؟؟

 
  بعد از یک سفر ۱۲ روزه ...
  در حال انجام کارهای نهایی بازی "پرپر"
به زودی زود در جشنواره بازیسازان مستقل
و بعد از اون برای مارکتهای اندرویدی
4 3 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: orache
#10
همون که تو پرومیکرز معرفی کردم دیگه ! ندیدیش ؟
[تصویر:  tnghr3e5qcowpt40bxx2.png]
[تصویر:  js6wmd8v3takavvmw7dw.png]
[تصویر:  ov315w7wncts01aq6bu7.png]
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 179 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: