حل شده رفتار شناسی
#1
Wink 
کانسراکت نحوه رویدادی و برنامه نویسی اش با دیگر برنامه فرق دارد مثلا اگر در رویداد برخورد بگویید اگر گلوله به هیولا برخورد کرد هیولا بمیرد . اگر ما چتد هیولا داشته باشیم به جای اینکه همه هیولا بمیرند(چون ما می نویسیم حذف کن هیولا) فقط هیولایی که تیر خورده می میره که این برخلاف قواعد برنامه نویسی مستقیم است. فکر میکنم بیشتر افراد سر چنین موضوعی گیج می شوند و تمام باگ ها هم ناشی از این موضوع است . می خواستم لیست کاملی از رویداد ها و اکشن ها که به صورت زیر پاسخ داده شود (حالا نمی خواهی همه شان را توضیح دهید یواش یواش)
1- این رویداد یا اکشن روی کدام شی اثر دارد (مثلا روی تمام ان شی یا فقط روی یک شی یا گروه خاص).
2- زمان اجرا شدن رویداد (چند بار - نحوه اجرا شدن)
3- توضیح درباره اکشن یا رویداد (چه کاری انجام  میدهد)
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mehrad77 ، keyhan
#2
درسته. این به نحوه‌ی عملکرد ایونت‌ها ربط داره. ایونت‌ها ابتدا شرط رو بررسی می‌کنند و بعد اشیائی که اون شرط براشون صادقه را بر می‌دارند (اصطلاحاً می‌گیم پیک می‌کنند)، بعد اکشن‌ها رو فقط برای اشیاء پیک شده اجرا می‌کنند. حالا اگه می‌خواین اکشن‌ها برای همه‌ی اشیاء اجرا بشوند، و نه فقط اشیاء پیک شده باید از کاندیشن Pick all سیستم استفاده کنید.
برای اطّلاعات بیشتر به زبان انگلیسی می‌‌تونید به لینک زیر رجوع کنید.
https://www.scirra.com/manual/75/how-events-work

۱. توضیحش رو بالا گفتم دیگه 4

۲. کلاً کاندیشن‌های کانستراکت دو نوع اصلی هستند (تریگرها و تروها)، اگه فرعی‌ها رو هم در نظر بگیریم می‌شه چهار نوع:
الف) تریگر (trigger): این نوع کاندیشن‌ها با داشتن یک فلش سبز در کنارشون قابل تشخیص هستند، تریگرها در هر بار درست بودن شرط، فقط یک‌بار اکشن‌هاشون رو اجرا می‌کنند. مثال: On start of layout
ب) معمولی یا ترو (true یا ordinary): کاندیشن‌هایی که کنارشون فلش سبزرنگ وجود نداره ترو هستند. این نوع کاندیشن‌ها در صورت درست بودن در هر فریم بازی (که حدود یک شصتم ثانیه می‌شه) یک‌بار اکشن‌ها رو اجرا می‌کنند. مثال: Compare instance variable
ج) شبه تریگر (fake trigger): این نوع کاندیشن‌ها مثل تروها در هر فریم بررسی می‌شوند ولی اگر درست باشند مثل تریگرها فقط یکبار اکشن‌ها را اجرا می‌کنند، مثل تریگرهای معمولی کنار این‌ها هم یک فلش سبزرنگ دیده می‌شود. مثال: On collision with another object
د) حلقه‌ (loop): مثل همون حلقه‌های for و while در برنامه‌نویسی عمل می‌کنند، و با یک عکس فلش چرخنده در کنارشون قابل تشخیص هستند. مثال: For

۳. در مورد این موضوع باید بگم من در حال ترجمه‌ی کامل Manual کانستراکت هستم، وقتی تموم بشه تمام اکشن‌ها و کاندیشن‌ها و رفتارها و پلاگین‌ها شرح داده خواهند شد، فعلاً تا پایان فصل سوم ترجمه کردم، چهار فصل دیگه ترجمه کنم تموم می‌شه.
معجزات طبیعت هایی هستند که با آن‌ها مأنوس نشده‌ایم
و طبیعت معجزه‌ایست که با آن انس گرفته‌ایم
علی صفایی حائری
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mehrad77 ، tux-world ، mostafanastary ، [M.H.P] ، tabalvor ، seyed ، rrreza ، kingup72 ، keyhan ، ᔕinaᗪehghani


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 178 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: