حذف حالات نامطلوب
#1
Lightbulb 
سلام
یک سوال درمورد حذف حالات تکرار شونده
ما در یک بازی میخوایم در ثانیه اول متغیر ایگرگ بشه
random(1,20)
بعد اگر مثلا در ثانیه اول 12 رو انتخاب کرد
در ثانیه دوم متغیر ایگرگ بشه
random(1,20)
ولی این بار دیگه 12 رو انتخاب نکنه
و همینطور حذف حالات بشه
تا 20 تا عدد تموم شه
به نظرتون چی کار کنیم؟؟؟
اپلیکیشن های منتشر شده:

  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
منظورتون اینه که بیست بار عدد به صورت رندوم عددی بین 0 تا 120 به ایگرگ داده بشه ولی هیچ وقت عدد تکراری نده ؟

اولا random(120) اعداد اعشاری میده و احتمال اینکه تکراری بده واقعا نزدیک صفره.ولی اگر منظورتون اعداد صحیح بین 0 تا 120 هست. . .
[تصویر:  qqqqqr.JPG]اون خط مربوط به text عددها مینویسه-گذاشتم برای تست-چند بار تست کردم - این روش به شما 20 تا عدد غیر تکراری بین 1 تا 120 میده.(هر ثانیه یکی و در Var_Y ذخیره میکنه)
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، m.moradi
#3
(1396/6/14، 02:59 صبح)Dr.AR نوشته است: منظورتون اینه که بیست بار عدد به صورت رندوم عددی بین 0 تا 120 به ایگرگ داده بشه ولی هیچ وقت عدد تکراری نده ؟

اولا random(120) اعداد اعشاری میده و احتمال اینکه تکراری بده واقعا نزدیک صفره.ولی اگر منظورتون اعداد صحیح بین 0 تا 120 هست. . .
[تصویر:  qqqqqr.JPG]اون خط مربوط به text عددها مینویسه-گذاشتم برای تست-چند بار تست کردم - این روش به شما 20 تا عدد غیر تکراری بین 1 تا 120 میده.(هر ثانیه یکی و در Var_Y ذخیره میکنه)

خیلی خیلی ممنونم
من زیاد با آرایه ها کار نکردم
از ایونت ها و اکشن هایی که شما دادید هم زیاد سر در نیاوردم
میشه سورس بذارید
بازم ازتون تشکر می کنم
اپلیکیشن های منتشر شده:

  پاسخ


 سپاس شده توسط: Dr.AR
#4
بفرمایید سورس ..

http://s9.picofile.com/file/8305631042/R....capx.html

طرز کارش هم به این صورت هست که یه ماتریس 121 خونه ای درست میکنه خونه شماره 0 مقدارشو 0 میده خونه شماره 1 مقدارشو 1 ، خونه شماره2 مقدارشو 2 .... همینجور تا خونه شماره 120 که مقدارشو 120 میذاره (کلا با صفر میشه 121 خونه)
تا وقتی متغییر شمارنده Counter کمتر از 20 باشه هر ثانیه یک عدد صحیح ( round) به صورت تصادفی بین صفر تا طول ماتریس (Array.width هر چندتا خونه که آرایه داره) میسازه. شماره اون خونه رو میده به AAC بعد از داخل آرایه(ماتریس) عدد ذخیره شده در خانه شماره َAAC ام رومیخونه میده به Var_Y و کلا اون خونه رو پاک میکنه ( آرایمون از 121 خونه میشه 120 تا) و یک دونه به شمارنده(counter) اضافه میکنه.
و دوباره یک ثانیه بعد این کار رو تکرار میکنه هر بار تصادفی یک خونه از ماتریس کم میشه و مقدار داخلش داده میشه به Var_Y و این کار تا 20 بار انجام میشه.

خط مربوط به Text هم برای اینه که خودمون ببینیم عددها چی هستند هرسری اضافه میکنه عدد رو داخل کار.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، m.moradi


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 176 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,595 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: