مشکل در زمان برخورد پلیر با دشمن
#1
سلام


آقا من مشابه آموزش بازی پلتفرم آقا مجتبی عمل کردم در زمان برخورد پلیر با دشمن (اگه روی سرش افتاد دشمن نابود شه و اگه از پایین بهش برخورد کرد فلش بزنه پلیر).

من اومدم گفتم وقتی پلیر از بالا به دشمن برخورد کرد انیمیشن ... اجرا بشه (انیمیشنی برای مردنش) و برای این که انیمیشن کامل بتونه اجرا بشه system wait رو رو 2 ثانیه گزاشتم.

حالا مشکل اینجاست که تو اون 2 ثانیه که انیمیشن مردن دشمن داره اجرا میشه اگه پلیر دباره به دشمن برخورد کنه، دباره اکشن های بر خورد پلیر به دشمن اجرا میشه. مثلا دباره از دشمن خون کم میشه. یا اگه از بالا بیفته روش دباره از اول انیمیشن مردنش اجرا میشه!!


راه حل چیه؟ 39
[تصویر:  iyi4_6-28-2015_6-38-49_am.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام
خب یه متغییر boolean میزارید که اگه پلیر یبار به دشمنتون خورد false بشه و توی اجرای انیمیشن هم این متغییر رو شرط میکنین که اگه false بود دیگه انیمیشن اجرا نشه.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#3
آقا همین کار رو انجام دادم:

[تصویر:  vidi_7-6-2015_7-29-33_am.png]

و درست شد ولی باعث ایجاد یه مشکل دیگه ای شد!!
اونم اینه که وقتی پلیر یک بار به دشمن طوری برخورد میکنه که از سلامتیش کم میشه، دفعه دوم چه پلیر از بالا به دشمن برخورد کنه چه از سمت دیگه، از پلیر جون کم میشه و هیچ تاثیری روی دشمن نمیزاره.

که این مشکل هم مربوط میشه به آخرین ایونتی که در تصویر بالاست. به طوری که اگه پاکش کنم مشکل رفع میشه.

چه طور میتونم حل کنم این مشکل رو؟
[تصویر:  iyi4_6-28-2015_6-38-49_am.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
(1394/4/14، 12:46 عصر)esmail33 نوشته است: سلام


آقا من مشابه آموزش بازی پلتفرم آقا مجتبی عمل کردم در زمان برخورد پلیر با دشمن (اگه روی سرش افتاد دشمن نابود شه و اگه از پایین بهش برخورد کرد فلش بزنه پلیر).

من اومدم گفتم وقتی پلیر از بالا به دشمن برخورد کرد انیمیشن ... اجرا بشه (انیمیشنی برای مردنش) و برای این که انیمیشن کامل بتونه اجرا بشه system wait رو رو 2 ثانیه گزاشتم.

حالا مشکل اینجاست که تو اون 2 ثانیه که انیمیشن مردن دشمن داره اجرا میشه اگه پلیر دباره به دشمن برخورد کنه، دباره اکشن های بر خورد پلیر به دشمن اجرا میشه. مثلا دباره از دشمن خون کم میشه. یا اگه از بالا بیفته روش دباره از اول انیمیشن مردنش اجرا میشه!!


راه حل چیه؟ 39

احتیاج به boolean نیست.شما فقط باید یک شرط دیگه اضافه کنید.بدین صورت که این رویداد مرگ دشمن فقط زمانی اجرا بشه که انیمیشن حیات دشمن در حال اجرا است.

روشش اینجوری هست که از قسمت condition اسپرایت دشمنتون، شرط is playing رو از  تب animation   اضافه میکنید.و نام انیمیشنی که قبل از انیمیشن مرگ در حال اجرا هست رو وارد میکنید.تمام!    دیگه با این مشکلات مواجه نمیشید!
--------------\\\\\\\\\\*******\\\\\\\\---------------------------\\\\\\\\\\**********\\\\\\\---------
[تصویر:  vngames_mobarez.png]


*«يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ//خداوند کسانی را که ایمان آورده اند و کسانی را که دانش به آنان عطا شده است.درجات عظیمی می بخشد.»(قرآن کریم، المجادلة، 11 ‏)*

*پیامبر اکرم (ص) فرمود:«علم آموزي بر هر مرد و زن مسلمان، واجب است.»(مصباح‏ الشريعة، ج 13)
  پاسخ


 سپاس شده توسط: esmail33 ، Vizmark#
#5
(1394/4/15، 08:45 عصر)vng نوشته است: احتیاج به boolean نیست.شما فقط باید یک شرط دیگه اضافه کنید.بدین صورت که این رویداد مرگ دشمن فقط زمانی اجرا بشه که انیمیشن حیات دشمن در حال اجرا است.

روشش اینجوری هست که از قسمت condition اسپرایت دشمنتون، شرط is playing رو از  تب animation   اضافه میکنید.و نام انیمیشنی که قبل از انیمیشن مرگ در حال اجرا هست رو وارد میکنید.تمام!    دیگه با این مشکلات مواجه نمیشید!
چرا به فکر خودم نرسید همچین چیز سایده ای؟
یک دنیا تشکر53
[تصویر:  iyi4_6-28-2015_6-38-49_am.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: vng


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 180 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: