ارسالها: 2,126
موضوعها: 284
تاریخ عضویت: مرد 1395
سپاسها: 544
1602 سپاس گرفتهشده در 917 ارسال
سلام دوستان
یه سوالی برام پیش اومد . میخواستم ببینم ایا میشه برای یه بازی نقطه بازی (همون بازی قدیمی روی کاغذ) یه هوش مصنوعی درست کرد که بفهمه کجا رو خط بزنه ؟؟؟؟ اصلا نمیخوام چنین بازی بسازم اما برام سوال پیش اومد ممنون میشم جواب بدید .
ارسالها: 123
موضوعها: 19
تاریخ عضویت: تير 1396
سپاسها: 229
117 سپاس گرفتهشده در 66 ارسال
سلام
یک روش برای طراحی هوش مصنوعی به این صورت هست که شما میاد بهترین حالات رو پیدا میکنید.(که بسته به بازیتون خودش الگوریتم خاصی داره) سپس با یک دستور رندوم از بین حالت درست و غلط یکی رو انتخاب میکنیم. (البته اینجوری احتمال اینکه هوش مصنوعی خوب عمل کنه یک دوم هست که میتونید برای مراحل آسان یا سخت تغییرش بدید)
اما چطور بهترین حالت رو پیدا کنیم؟؟؟
این هم بسته به نوع طراحی بازی تون فرق میکنه. اما من یک توضیح میدم:
می تونید بگید هرگاه کاربر ضلعی از یک مربع رو انتخاب کرد، بررسی بشه که اگر 3 ضلع دیگر هم کامل بودند که امتیاز میگیره و اگر 2 ضلع کامل بود (یعنی فقط یک ضلع میمونه) اون ضلع خالی رو به عنوان بهترین گزینه جایی ذخیره کنه و دفعه بعد رون رو انتخاب کنه. اگر هم بهترین حالتی نبود به صورت رندوم یکی از خط ها رو انتخاب کنه
ارسالها: 2,126
موضوعها: 284
تاریخ عضویت: مرد 1395
سپاسها: 544
1602 سپاس گرفتهشده در 917 ارسال
میشه برای سخت ترین حالتش یه سورس درست کنید . همونطور که گفتم من نمیخوام ، یکی از دوستانم میخواد . ممنون
ارسالها: 2,126
موضوعها: 284
تاریخ عضویت: مرد 1395
سپاسها: 544
1602 سپاس گرفتهشده در 917 ارسال
چیشد دوستان . راهنمایی اونتی میخوام .