1394/5/8، 09:57 عصر
سلام
شرمنده زیاد سوال میپرسم
چطور میتونم trigger once رو بعد از خروج و ورود دباره به بازی سیو کنم؟؟
مثال: الان من برای این که مشخص کنم کدوم لول ها تموم شده و الان تو کدوم لول هست پلیر گفتم هر وقت پلیر به آخر مرحله فلان رسید 1 واحد به متغیر گلوبال اضافه بشه و trigger once هم گزاشتم که بعد باگ به وجود نیاد (مثلا پلیر چند بار یک مرحله رو بازی کرد چند مرحله بعدی براش باز بشه).
الان وقتی از بازی خارج میشم و دباره وارد میشم این trigger once یک دفعه دیگه هم عمل میکنه و در نتیجه باگ به وجود میاد (اگه پلیر یک لول رو که قبلا رفته دباره هم بره و تمومش کنه یکی لول از آخر باز میشه)
امید وارم منظورم رو متوجه شده باشید
___________________________________________________________________________________________________
اگه اونی که گفتم امکان پذیر نیست، یک روش دیگه هم هست که مشکلم رو حل میکنه:
یک اسپرایت که با برخوردش با شیی دیگر برای همیشه نابود بشه. حتی بعد از خروج و ورود دباره به بازی.
این به ذهن خودم رسید:
من مثلا گفتم برای اون اسپرایت یک متغیر سلامتی بزارم و هر وقت به شیی برخورد کرد متغیرش صفر بشه و نابود بشه و این متغیر رو هم با لوکال هاست ذخیره کنم
ولی گفتم شاید راه بهتری هم وجود داشته باشه
شرمنده زیاد سوال میپرسم
چطور میتونم trigger once رو بعد از خروج و ورود دباره به بازی سیو کنم؟؟
مثال: الان من برای این که مشخص کنم کدوم لول ها تموم شده و الان تو کدوم لول هست پلیر گفتم هر وقت پلیر به آخر مرحله فلان رسید 1 واحد به متغیر گلوبال اضافه بشه و trigger once هم گزاشتم که بعد باگ به وجود نیاد (مثلا پلیر چند بار یک مرحله رو بازی کرد چند مرحله بعدی براش باز بشه).
الان وقتی از بازی خارج میشم و دباره وارد میشم این trigger once یک دفعه دیگه هم عمل میکنه و در نتیجه باگ به وجود میاد (اگه پلیر یک لول رو که قبلا رفته دباره هم بره و تمومش کنه یکی لول از آخر باز میشه)
امید وارم منظورم رو متوجه شده باشید
___________________________________________________________________________________________________
اگه اونی که گفتم امکان پذیر نیست، یک روش دیگه هم هست که مشکلم رو حل میکنه:
یک اسپرایت که با برخوردش با شیی دیگر برای همیشه نابود بشه. حتی بعد از خروج و ورود دباره به بازی.
این به ذهن خودم رسید:
من مثلا گفتم برای اون اسپرایت یک متغیر سلامتی بزارم و هر وقت به شیی برخورد کرد متغیرش صفر بشه و نابود بشه و این متغیر رو هم با لوکال هاست ذخیره کنم
ولی گفتم شاید راه بهتری هم وجود داشته باشه