مشکل در تایل مپ
#1
سلام دوستان 
من این شکل زیر رو درست کردم اما وقتی قرارش میدم تو تایل مپ (ارتفاع هر کاشی رو 235 و طولش رو 137 تنظیم کنید) درست درنمیاد . چنتارو کنار هم بچینید میبینید اصلا ست نیستن .
[تصویر:  blockstr.png]
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
اصلا یه سوال ، اگه از اسپرایت بجای تایل مپ استفاده کنم چی میشه ؟ چه تفاوتی ایجاد میشه ؟ اونم همون کپیه مثل تایل مپ دیگه اما کنترل و چینشش خیلی راحت تره . میشه راهنمایی کنید ؟
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#3
خب شما درست تایل مپ رو طراحی نکردی.
طراحی تایل مپ پلتفرمر یه استاندارد خاصی داره.
مثلا اینو ببین : https://www.kenney.nl/assets/platformer-pack-redux

درباره تفاوتشون هم باید بگم تو بحث بهینه بودن و محاسبات کالیژن زمین تا آسمون فرق دارن.
زمانی که یک فریم میگذره یعنی یک شصتم ثانیه، تایل مپ یه آبجکت حساب میشه و یک بار پردازش میشه ( هوشمند هم هست یعنی اگه یه تایل کپی بود دیگه بار پردازشی نداره ) ولی هر اسپرایتی که شما میزاری یک بار پردازشی مخصوص به خودش رو داره و مثل تایل مپ هوشمند نیست که از اسپرایت های نکراری بگذره.

[تصویر:  tilemap-optimised.png]

تو بحث کالیژن هم هر اسپرایت برای خودش یه کالیژن باکس جدا داره با حداقل سه نقطه که باید هر فریم اینا پردازش بشه که آیا با آبجکتی برخورد داره یا نه. در حالی که تایل مپ بصورت هوشمند میاد تایل های کنار هم رو جمعا در نظر میگیره و فقط یه کالیژن باکس بهشون اختصاص میده.
شما میتونی 50 تا اسپرایت داشته باشی و 50 کالیژن باکس یا 50 تا تایل کنار هم و فقط یه کالیژن باکس.

[تصویر:  tilemap-collisionquads.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: M.gh ، محمد 82
#4
خب الان این پکیجی که شما فرستادی با تایل مپ من فرق داره . چون من چنتا تایل مپ دیگه ساختم اما خب این خراب شده . اگه بتونید همونو که فرستادم درست کنید خیلی ممنون میشم .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
ببخشید یه سوال برام پیش اومد ، چینش تایل مپ برام سخته چون تو موقعیت های خاصی فقط قرار میگیره . حالا اگه من از کل تایل مپ کپی بگیرم (نه داخل تایل مپ کاشی بزنم ، از کل تایل مپ کپی بگیرم) که بتونم راحت تر موقعیتش رو تنظیم کنم ، بازم حالت اسپرایت میشه ، یعنی اون پرفورمنس و ... ؟ یا همچنان مثل تایل مپ یکبار چک میشه ؟ این رو زود جواب بدید ممنون میشم .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
(1399/2/19، 01:58 صبح)محمد 82 نوشته است: خب الان این پکیجی که شما فرستادی با تایل مپ من فرق داره . چون من چنتا تایل مپ دیگه ساختم اما خب این خراب شده . اگه بتونید همونو که فرستادم درست کنید خیلی ممنون میشم .
مشکل اینجاست که پکیج های پلتفرمر نباید فرقی با هم داشته باشن همشون از یه استاندارد پیروی میکنن.
من نمیدونم شما دقیقا چه جور زمین هایی میخوای برای بازیت بسازی.
از اینجا ایده بگیر بنظرم : https://www.google.com/search?q=platform...5&biw=1366
(1399/2/19، 03:22 صبح)محمد 82 نوشته است: ببخشید یه سوال برام پیش اومد ، چینش تایل مپ برام سخته چون تو موقعیت های خاصی فقط قرار میگیره . حالا اگه من از کل تایل مپ کپی بگیرم (نه داخل تایل مپ کاشی بزنم ، از کل تایل مپ کپی بگیرم) که بتونم راحت تر موقعیتش رو تنظیم کنم ، بازم حالت اسپرایت میشه ، یعنی اون پرفورمنس و ... ؟ یا همچنان مثل تایل مپ یکبار چک میشه ؟ این رو زود جواب بدید ممنون میشم .

‌یه آبجکت جدید حساب میشه با کالیژن باکس جدید.
گرچه که شما تایل مپ رو درست طراحی کنی مشکلی پیش نمیاد که لازم باشه تایل مپ جدید بذاری.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#7
(1399/2/19، 12:56 عصر)mhp نوشته است:
(1399/2/19، 01:58 صبح)محمد 82 نوشته است: خب الان این پکیجی که شما فرستادی با تایل مپ من فرق داره . چون من چنتا تایل مپ دیگه ساختم اما خب این خراب شده . اگه بتونید همونو که فرستادم درست کنید خیلی ممنون میشم .
مشکل اینجاست که پکیج های پلتفرمر نباید فرقی با هم داشته باشن همشون از یه استاندارد پیروی میکنن.
من نمیدونم شما دقیقا چه جور زمین هایی میخوای برای بازیت بسازی.
از اینجا ایده بگیر بنظرم : platformer tilemap with slope - Google-Suche
(1399/2/19، 03:22 صبح)محمد 82 نوشته است: ببخشید یه سوال برام پیش اومد ، چینش تایل مپ برام سخته چون تو موقعیت های خاصی فقط قرار میگیره . حالا اگه من از کل تایل مپ کپی بگیرم (نه داخل تایل مپ کاشی بزنم ، از کل تایل مپ کپی بگیرم) که بتونم راحت تر موقعیتش رو تنظیم کنم ، بازم حالت اسپرایت میشه ، یعنی اون پرفورمنس و ... ؟ یا همچنان مثل تایل مپ یکبار چک میشه ؟ این رو زود جواب بدید ممنون میشم .

‌یه آبجکت جدید حساب میشه با کالیژن باکس جدید.
گرچه که شما تایل مپ رو درست طراحی کنی مشکلی پیش نمیاد که لازم باشه تایل مپ جدید بذاری.
یعنی هرکدوم از کپی ها یه ابجکت جدید مبشه ؟ یا کلش باهم یه ابجکت جدید حساب میشه ؟
و ببینید تفاوت تایل من اینه که چیزایی که شما میزارید زمینه ولی برای من روی زمینه . درواقع اون سنگ های زمین رو من با تایل مپ گذاشتم و عالی شده . الان مشکل من خیابون هست که باید روی اون سنگ ها باشه . مشکلمم اون قسمت های زاویه داره که وقتی پشت هم قرار میگیره کامل ست نمیشه . چندبار ویرایشش کردم اما درست نشد و فعلا که مجبور شدم اون رو درقالب اسپرایت وارد و تعداد زیادی از اون کپی بگیرم .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 179 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: