1399/3/15، 10:02 صبح
سلام و عرض ادب
میخواستم یک خواهشی از دوستان و بزرگان انجمن داشته باشم. اگر عزیزان دیده باشن من معمولا بازیهام رو به سلیقه شخصی خودم و بعضی مواقع برخلاف عرف متداول بازیسازی میسازم که البته چوبش روهم بارها خوردم.
اما در مورد ui به نظر میاد که دارم یک خطای بنیادی میکنم که خودم متوجه نیستم. چون تقریبا تمامی کسانی که لطف کردن بازیهام رو دیدن بدون استثنا اولین کامنتی که دادن این بوده که بازی مشکل ui داره. حتما اونقدر این اشتباهم واضح هست که همه همین رو میگن و البته عجیبه که خودم متوجه نمیشم.
ببینید مسلما من هم توی تم بازی که میسازم رفتم و بازیهای مشابه موفق رو دیدم و تو گوگل کلی برای ui زیبای بازی موبایل سرچ کردم اما در نهایت اونچیزی که به نظرم برای شیت بندی بازی خودم و عملگرهاش بهینه و جانمایی درست داره رو طراحی میکنم که نتیجش میشه انتقاد کاربر!!!
میخواستم دوستان به من لطف کنن روی یک مثال عملی اگر ممکنه این مساله رو برای من توضیح بدن.
الان عکس زیر مربوط به گیم پلی بازی هلی کوپتریم هست. تو بازی کاربر یه حرکت چپ و راست رو کنترل میکنه و یک شلیک به زمین (موشکی) و به هوا (لیزری) و یک گزینه نجات در شرایط بحرانی هم گذاشتم وسط که اونهم شلیک و انفجار اتمی هست که بعد هر شلیک یک زمانی طول میکشه تا مجدد آماده شلیک بسه و تو شرایط بحرانی همه دشمنهای توی لی اوت رو در آن واحد نابود میکنه.
من به نظرم برای این سناریو این ترکیب و طرح ui کاربردی ترین حالت هست (البته قبلش برای چپ و راست رفتن از قابلیت سویپ استفاده کرده بودم که پشیمون شدم چون تو اکشنهای سریع تو کانستراکت خیلی مواقع سویپ قفل میکنه و کاربر عصبی میشه برای همین قابلیت سویپ رو از همه بازیهام حذف کردم).
ممنون میشم اگر دوستان فرصتش رو داشتن به من بگن برای این ترکیب ui درست چه نمونه ای میتونه باشه.
ممنونم از لطفتون.
![[تصویر: i77s_03.png]](http://uupload.ir/files/i77s_03.png)
![[تصویر: ga6x_02.png]](http://uupload.ir/files/ga6x_02.png)
![[تصویر: m2kk_01.png]](http://uupload.ir/files/m2kk_01.png)
میخواستم یک خواهشی از دوستان و بزرگان انجمن داشته باشم. اگر عزیزان دیده باشن من معمولا بازیهام رو به سلیقه شخصی خودم و بعضی مواقع برخلاف عرف متداول بازیسازی میسازم که البته چوبش روهم بارها خوردم.
اما در مورد ui به نظر میاد که دارم یک خطای بنیادی میکنم که خودم متوجه نیستم. چون تقریبا تمامی کسانی که لطف کردن بازیهام رو دیدن بدون استثنا اولین کامنتی که دادن این بوده که بازی مشکل ui داره. حتما اونقدر این اشتباهم واضح هست که همه همین رو میگن و البته عجیبه که خودم متوجه نمیشم.
ببینید مسلما من هم توی تم بازی که میسازم رفتم و بازیهای مشابه موفق رو دیدم و تو گوگل کلی برای ui زیبای بازی موبایل سرچ کردم اما در نهایت اونچیزی که به نظرم برای شیت بندی بازی خودم و عملگرهاش بهینه و جانمایی درست داره رو طراحی میکنم که نتیجش میشه انتقاد کاربر!!!
میخواستم دوستان به من لطف کنن روی یک مثال عملی اگر ممکنه این مساله رو برای من توضیح بدن.
الان عکس زیر مربوط به گیم پلی بازی هلی کوپتریم هست. تو بازی کاربر یه حرکت چپ و راست رو کنترل میکنه و یک شلیک به زمین (موشکی) و به هوا (لیزری) و یک گزینه نجات در شرایط بحرانی هم گذاشتم وسط که اونهم شلیک و انفجار اتمی هست که بعد هر شلیک یک زمانی طول میکشه تا مجدد آماده شلیک بسه و تو شرایط بحرانی همه دشمنهای توی لی اوت رو در آن واحد نابود میکنه.
من به نظرم برای این سناریو این ترکیب و طرح ui کاربردی ترین حالت هست (البته قبلش برای چپ و راست رفتن از قابلیت سویپ استفاده کرده بودم که پشیمون شدم چون تو اکشنهای سریع تو کانستراکت خیلی مواقع سویپ قفل میکنه و کاربر عصبی میشه برای همین قابلیت سویپ رو از همه بازیهام حذف کردم).
ممنون میشم اگر دوستان فرصتش رو داشتن به من بگن برای این ترکیب ui درست چه نمونه ای میتونه باشه.
ممنونم از لطفتون.
![[تصویر: i77s_03.png]](http://uupload.ir/files/i77s_03.png)
![[تصویر: ga6x_02.png]](http://uupload.ir/files/ga6x_02.png)
![[تصویر: m2kk_01.png]](http://uupload.ir/files/m2kk_01.png)