حداکثر چقدر فضای رم میتونه اشغال بشه؟
#1

دوستانی که تجربه دارند یه سوال:  برای خروجی اندروید و اینکه روی بیشتر،گوشی ها جواب بده حدودا چقدر از رم میتونه استفاده بشه؟ طبق اون تخمینی که خود انجین میزنه
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
فک نکنم به فضای رم بستگی داشته باشه . فضا که برمیگرده به حافظه گوشی . شما باید سنگینی بازی (استفاده از CPU) رو به حداقل برسونید که تو گوشی های اندروید پایین از بازی نپره بیرون . ضمن اینکه حواستون باشه تو فونگپ بیشتر از 50 مگ نمیتونید اپلود کنید . برای بازی های سنگین باید از خروجی روی سیستم شخصی یا وینوس استفاده کنید .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Alireza3d
#3
بنظرم هرچه کم تر بهتر ولی خب اگر مموری یوزیج بیاد رو 40 به پایین و از سی پیو خیلی استفاده نشه ، پرفورمنس بهتری داده
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Alireza3d
#4
(1399/6/15، 01:48 صبح)محمد 82 نوشته است: فک نکنم به فضای رم بستگی داشته باشه . فضا که برمیگرده به حافظه گوشی . شما باید سنگینی بازی (استفاده از CPU) رو به حداقل برسونید که تو گوشی های اندروید پایین از بازی نپره بیرون . ضمن اینکه حواستون باشه تو فونگپ بیشتر از 50 مگ نمیتونید اپلود کنید . برای بازی های سنگین باید از خروجی روی سیستم شخصی یا وینوس استفاده کنید .



 یعنی برخلاف بازی های ویندوز که رم مهمه تو اندروید این جوری نیست؟

(1399/6/15، 01:53 صبح)oak نوشته است: بنظرم هرچه کم تر بهتر ولی خب اگر مموری یوزیج بیاد رو 40 به پایین و از سی پیو خیلی استفاده نشه ، پرفورمنس بهتری داده



 مموری یوزیج مصرف رم رو نشون میده یا سی پی یو ؟ اگر سی پی یو مهم باشه پس بیشتر باید بحث نورهای داینامیک و سلیه و .... رو بهیته کنیم ( بحثم روی سه بعدی هست بیشر)
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
مصرف رم مهمه خیلی بیشتر از پی سی هم اهمیت داره اتفاقا.
مقدار مموری یوزیج رو باید بهش توجه کنید البته که مقدار سی پی یو یوزیج هم هر چی پایینتر باشه بهتره.
گوشی های ضعیف معمولا یه گیگ رم دارن که نصفش خالیه ولی با اپ های دیگه پر میشه. حدود ۱۰۰ مگش میمونه برای بازی شما. پس بهتره مموری یوزیج رو زیر ۱۰۰ مگ نگه دارید.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Amirhesam.KH ، Alireza3d
#6
(1399/6/15، 06:57 صبح)alirezaa82 نوشته است:
(1399/6/15، 01:48 صبح)محمد 82 نوشته است: فک نکنم به فضای رم بستگی داشته باشه . فضا که برمیگرده به حافظه گوشی . شما باید سنگینی بازی (استفاده از CPU) رو به حداقل برسونید که تو گوشی های اندروید پایین از بازی نپره بیرون . ضمن اینکه حواستون باشه تو فونگپ بیشتر از 50 مگ نمیتونید اپلود کنید . برای بازی های سنگین باید از خروجی روی سیستم شخصی یا وینوس استفاده کنید .



 یعنی برخلاف بازی های ویندوز که رم مهمه تو اندروید این جوری نیست؟
(1399/6/15، 01:53 صبح)oak نوشته است: بنظرم هرچه کم تر بهتر ولی خب اگر مموری یوزیج بیاد رو 40 به پایین و از سی پیو خیلی استفاده نشه ، پرفورمنس بهتری داده



 مموری یوزیج مصرف رم رو نشون میده یا سی پی یو ؟ اگر سی پی یو مهم باشه پس بیشتر باید بحث نورهای داینامیک و سلیه و .... رو بهیته کنیم ( بحثم روی سه بعدی هست بیشر)
اتفاقا در بازی های ویندوز رم اهمیت کمتری نسبت سی پی یو و کارت گرافیک داره مثلا اگه گرافیک و سی پی یو برای یک بازی کافی باشه ولی رم کافی نباشه(مثلا دو گیگ کم باشه ) هیچ مشکلی پیش نمیاد و بازی کامل اجرا میشه
 
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Alireza3d
#7
(1399/6/15، 06:57 صبح)alirezaa82 نوشته است:
(1399/6/15، 01:48 صبح)محمد 82 نوشته است: فک نکنم به فضای رم بستگی داشته باشه . فضا که برمیگرده به حافظه گوشی . شما باید سنگینی بازی (استفاده از CPU) رو به حداقل برسونید که تو گوشی های اندروید پایین از بازی نپره بیرون . ضمن اینکه حواستون باشه تو فونگپ بیشتر از 50 مگ نمیتونید اپلود کنید . برای بازی های سنگین باید از خروجی روی سیستم شخصی یا وینوس استفاده کنید .



 یعنی برخلاف بازی های ویندوز که رم مهمه تو اندروید این جوری نیست؟
(1399/6/15، 01:53 صبح)oak نوشته است: بنظرم هرچه کم تر بهتر ولی خب اگر مموری یوزیج بیاد رو 40 به پایین و از سی پیو خیلی استفاده نشه ، پرفورمنس بهتری داده



 مموری یوزیج مصرف رم رو نشون میده یا سی پی یو ؟ اگر سی پی یو مهم باشه پس بیشتر باید بحث نورهای داینامیک و سلیه و .... رو بهیته کنیم ( بحثم روی سه بعدی هست بیشر)
رم تو اندروید مهم تر از ویندوزه چون گوشی های اندیوریدی از رم های معمولا پایین و ضعیف برخوردار هستند دوست من
مموری یوزیج مربوط به رم هسش
ولی واسه سی پیو می تونید روی دکمه Debug Layout کلیک کنید و ببینید که از سی پیو چقدر اشغال می کنه
پیشنهاد می کنم از طریق پبشنمایش وای فای هم یه نمونه دیباگ کیند ببینید چند درصد تو گوشی های مختلف اجرا می کنه ولی این هم بدونید که آمارش دقیق نیستش و باید ببینیم تو خروجی چند مرده حلاجه
مثلا بازی دریانوردان ک ما می سازیم رو میشه گفت بعد از یک سال تلاش شبانه روزی تازه نصفش کامل شده (کمی بیشتر) و تو یک گوشی که سی پیو اش دو هسته ای بودش و اندروید 4 داشتش و رم 2 گیگ داشت ، روون با سرعت 35 فریم بر ثانیه (F.P.S Fream Per Second) داره اجرا میشه
در کل مواردی که مهم اینه که FPS بالا باشه
و مموری یوزیج پایین باشه
آبجکت الکی نداشته باشید
بعدش اندازه آبجکتا در واقعیت برابر اندازشان در لایوت باشه
و درصد استفاده از سی پیو بالا تر باشه
موفق باشید و کامکار
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Amirhesam.KH ، Alireza3d
#8
(1399/6/15، 01:13 عصر)oak نوشته است:
(1399/6/15، 06:57 صبح)alirezaa82 نوشته است:
(1399/6/15، 01:48 صبح)محمد 82 نوشته است: فک نکنم به فضای رم بستگی داشته باشه . فضا که برمیگرده به حافظه گوشی . شما باید سنگینی بازی (استفاده از CPU) رو به حداقل برسونید که تو گوشی های اندروید پایین از بازی نپره بیرون . ضمن اینکه حواستون باشه تو فونگپ بیشتر از 50 مگ نمیتونید اپلود کنید . برای بازی های سنگین باید از خروجی روی سیستم شخصی یا وینوس استفاده کنید .



 یعنی برخلاف بازی های ویندوز که رم مهمه تو اندروید این جوری نیست؟
(1399/6/15، 01:53 صبح)oak نوشته است: بنظرم هرچه کم تر بهتر ولی خب اگر مموری یوزیج بیاد رو 40 به پایین و از سی پیو خیلی استفاده نشه ، پرفورمنس بهتری داده



 مموری یوزیج مصرف رم رو نشون میده یا سی پی یو ؟ اگر سی پی یو مهم باشه پس بیشتر باید بحث نورهای داینامیک و سلیه و .... رو بهیته کنیم ( بحثم روی سه بعدی هست بیشر)
رم تو اندروید مهم تر از ویندوزه چون گوشی های اندیوریدی از رم های معمولا پایین و ضعیف برخوردار هستند دوست من
مموری یوزیج مربوط به رم هسش
ولی واسه سی پیو می تونید روی دکمه Debug Layout کلیک کنید و ببینید که از سی پیو چقدر اشغال می کنه
پیشنهاد می کنم از طریق پبشنمایش وای فای هم یه نمونه دیباگ کیند ببینید چند درصد تو گوشی های مختلف اجرا می کنه ولی این هم بدونید که آمارش دقیق نیستش و باید ببینیم تو خروجی چند مرده حلاجه
مثلا بازی دریانوردان ک ما می سازیم رو میشه گفت بعد از یک سال تلاش شبانه روزی تازه نصفش کامل شده (کمی بیشتر) و تو یک گوشی که سی پیو اش دو هسته ای بودش و اندروید 4 داشتش و رم 2 گیگ داشت ، روون با سرعت 35 فریم بر ثانیه (F.P.S Fream Per Second) داره اجرا میشه
در کل مواردی که مهم اینه که FPS بالا باشه
و مموری یوزیج پایین باشه
آبجکت الکی نداشته باشید
بعدش اندازه آبجکتا در واقعیت برابر اندازشان در لایوت باشه
و درصد استفاده از سی پیو بالا تر باشه
موفق باشید و کامکار

ممنونم از توضیحات کاملتون ..
چیزی که خودم توی ازمون و خطا با یه انجین سه بعدی فهمیدم این بود که حجم و کیفیت تکسچرها بسیار بیشتر،از،سایر موارد روی پرفورمنس تاثیر داره.
و یه چیز دیگه این که اگه اشتباه نکنم متاسفانه در،اندروید بر خلاف ویندوز، تمام تکسچرها، ابجکت ها، و عناصر و مراحل بازی باید یکباره لود شوند و در فضای رم قرار بگیرند . در حالی که توی ویندوز میتونیم این قابلیت رو بدیم که هر جا در هر مرحله که نیاز بود اون ابجکت یا تکسچر یا ... مورد استفاده بگیره که خیلی بهینه تر هست . حالا نمیدونم تا چه حد این نظریه درست باشه

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 176 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,595 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: