ایا میشه هوش مصنوعی به این شکل رو پیدا سازی کرد ؟
اره
85.71%
6
نه
14.29%
1
7 رأی
*شما به این گزینه رأی داده‌اید. [نمایش نتایج]

هوش مصنوعی فوق العاده در بازی مثل هیتمن
#1
سلام دوستان
چند وقت پیش داشتم به این فکر میکردم که چطور میشه یه بازی شبیه بازی هیتمن ( حتما بازی کردید یا شنیدید ) ولی از نوع دوبعدی بزنم ولی خب اگه از نوع پلتفرمر باشه که خیلی بد وبی مزه ای میشه چون فقط باید عقب وجلو بری واگه هیتمن بازی کرده باشید هیتمن رو  میبیند که چقدر دست ما توی انجام ماموریت باز هست و خب به این فکر کردم که بازی رو از بالا بسازم یعنی تمام کاراکتر ها وپس زمینه ها و.... از بالا بشه و خب خیلی هم فکر خوبی بود ولی هوش مصونی رو باید چیکارکنم مثلا : اگه یکنفر رو جلوی مردم بکشی مامور ها بیان وبهت تیراندازی بکنن یا اگه توی یه جای دربسته باشی ولی تفنگ دستت باشه کسی نفهمه و لو نری یا اگه کسی رو کشتی بتونی لباسشو بپوشی و مثلا پلیس ها دیگه بهت شک نکن  و..........  و وقتی به هوش مصنوعی که این بازی میخواد فکر کردم کلا دیوانه شدم و فکر ساخت این بازی ازذهنم بیرون رفت حالا میخوام بدونم آیا میشه چنین بازی ساخت با کانس ( البته میدونم که میشه چون کانسترکت قدرت بالایی داره )  ولی خب میشه هوش مصنوعی به این شکل رو پیدا کرد آیا ؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hasansanaei ، ᔕinaᗪehghani
#2
(1399/8/13، 05:17 عصر)Hossein.AB نوشته است: سلام دوستان
چند وقت پیش داشتم به این فکر میکردم که چطور میشه یه بازی شبیه بازی هیتمن ( حتما بازی کردید یا شنیدید ) ولی از نوع دوبعدی بزنم ولی خب اگه از نوع پلتفرمر باشه که خیلی بد وبی مزه ای میشه چون فقط باید عقب وجلو بری واگه هیتمن بازی کرده باشید هیتمن رو  میبیند که چقدر دست ما توی انجام ماموریت باز هست و خب به این فکر کردم که بازی رو از بالا بسازم یعنی تمام کاراکتر ها وپس زمینه ها و.... از بالا بشه و خب خیلی هم فکر خوبی بود ولی هوش مصونی رو باید چیکارکنم مثلا : اگه یکنفر رو جلوی مردم بکشی مامور ها بیان وبهت تیراندازی بکنن یا اگه توی یه جای دربسته باشی ولی تفنگ دستت باشه کسی نفهمه و لو نری یا اگه کسی رو کشتی بتونی لباسشو بپوشی و مثلا پلیس ها دیگه بهت شک نکن  و..........  و وقتی به هوش مصنوعی که این بازی میخواد فکر کردم کلا دیوانه شدم و فکر ساخت این بازی ازذهنم بیرون رفت حالا میخوام بدونم آیا میشه چنین بازی ساخت با کانس ( البته میدونم که میشه چون کانسترکت قدرت بالایی داره )  ولی خب میشه هوش مصنوعی به این شکل رو پیدا کرد آیا ؟
بله حتما. کار سختی نیست, خودم قبلا همچین چیزی ساختم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#3
(1399/8/13، 05:30 عصر)Sato نوشته است:
(1399/8/13، 05:17 عصر)Hossein.AB نوشته است: سلام دوستان
چند وقت پیش داشتم به این فکر میکردم که چطور میشه یه بازی شبیه بازی هیتمن ( حتما بازی کردید یا شنیدید ) ولی از نوع دوبعدی بزنم ولی خب اگه از نوع پلتفرمر باشه که خیلی بد وبی مزه ای میشه چون فقط باید عقب وجلو بری واگه هیتمن بازی کرده باشید هیتمن رو  میبیند که چقدر دست ما توی انجام ماموریت باز هست و خب به این فکر کردم که بازی رو از بالا بسازم یعنی تمام کاراکتر ها وپس زمینه ها و.... از بالا بشه و خب خیلی هم فکر خوبی بود ولی هوش مصونی رو باید چیکارکنم مثلا : اگه یکنفر رو جلوی مردم بکشی مامور ها بیان وبهت تیراندازی بکنن یا اگه توی یه جای دربسته باشی ولی تفنگ دستت باشه کسی نفهمه و لو نری یا اگه کسی رو کشتی بتونی لباسشو بپوشی و مثلا پلیس ها دیگه بهت شک نکن  و..........  و وقتی به هوش مصنوعی که این بازی میخواد فکر کردم کلا دیوانه شدم و فکر ساخت این بازی ازذهنم بیرون رفت حالا میخوام بدونم آیا میشه چنین بازی ساخت با کانس ( البته میدونم که میشه چون کانسترکت قدرت بالایی داره )  ولی خب میشه هوش مصنوعی به این شکل رو پیدا کرد آیا ؟
بله حتما. کار سختی نیست, خودم قبلا همچین چیزی ساختم.
بله ولی واقعا دردسره میدونی چقدر کار داره ؟ صدها شرط وشروط باید گذاشت !! من خودم وقتی فهمیدم چقدر کار داره منصرف شدم

چون خیلی خیلی خیلی قانون قواعد باید گذاشت
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
(1399/8/13، 05:32 عصر)Hossein.AB نوشته است:
(1399/8/13، 05:30 عصر)Sato نوشته است:
(1399/8/13، 05:17 عصر)Hossein.AB نوشته است: سلام دوستان
چند وقت پیش داشتم به این فکر میکردم که چطور میشه یه بازی شبیه بازی هیتمن ( حتما بازی کردید یا شنیدید ) ولی از نوع دوبعدی بزنم ولی خب اگه از نوع پلتفرمر باشه که خیلی بد وبی مزه ای میشه چون فقط باید عقب وجلو بری واگه هیتمن بازی کرده باشید هیتمن رو  میبیند که چقدر دست ما توی انجام ماموریت باز هست و خب به این فکر کردم که بازی رو از بالا بسازم یعنی تمام کاراکتر ها وپس زمینه ها و.... از بالا بشه و خب خیلی هم فکر خوبی بود ولی هوش مصونی رو باید چیکارکنم مثلا : اگه یکنفر رو جلوی مردم بکشی مامور ها بیان وبهت تیراندازی بکنن یا اگه توی یه جای دربسته باشی ولی تفنگ دستت باشه کسی نفهمه و لو نری یا اگه کسی رو کشتی بتونی لباسشو بپوشی و مثلا پلیس ها دیگه بهت شک نکن  و..........  و وقتی به هوش مصنوعی که این بازی میخواد فکر کردم کلا دیوانه شدم و فکر ساخت این بازی ازذهنم بیرون رفت حالا میخوام بدونم آیا میشه چنین بازی ساخت با کانس ( البته میدونم که میشه چون کانسترکت قدرت بالایی داره )  ولی خب میشه هوش مصنوعی به این شکل رو پیدا کرد آیا ؟
بله حتما. کار سختی نیست, خودم قبلا همچین چیزی ساختم.
بله ولی واقعا دردسره میدونی چقدر کار داره ؟ صدها شرط وشروط باید گذاشت !! من خودم وقتی فهمیدم چقدر کار داره منصرف شدم
چون خیلی خیلی خیلی قانون قواعد باید گذاشت
نه این چیزایی که گفتین در سه شرط تموم میشه
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
سه شرط ! خیر به نظرم اشتباه میکنین . شاید پروژه ای که شما زدین خیلی هم شبیه هیتمن نبوده چون هیتمن هوش مصنوعیش این شکلیه :

اگه با لباس قرمز بری تو خونه طرف , سوژه مورد نظر خبر دار میشه
اگه با لباس قرمز بری تو و بعدش اون خبردار بشه و بیای بیرون و لباستو قرمز بکنی اون نمیفهمه
اگه با بی سر و صدا طرفو بکشی و یه نفر بیاد اونو ببینه میره به همه میگه و بعدش همه دنبال شما میگردن و اگه یه نفر شما رو با لباس زرد ببینه و شلیک کنه و شما از دستش فرار کنین و لباستونو عوض کنین و مثلا قهوه بکنین رنگ لباستونو اون فرد بهتون شک نمیکنه !
اگه جلوی تفنگتون صدا خفه کن باشه , صدای شما رو نمیشنون .
اگه برین تو یه مکانی و بعدش سوژه مورد نظر بهتون شک کنه , شما میتونین خودتونو به بیخیالی بزنین مثلا برین شیر آب رو تعمیر کنین و اونو فریب بدین که شما قاتلش نیستین و دارین کارتونو انجام میدین .
اگه از پشت سر طرف راه بری و پاهات به سنگ بخوره امکان داره اون سرشو برگردونه و اگه اون سرشو برگردونه و تو رو ببینه بهت شلیک میکنه
 
 
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hasansanaei ، Hossein ، ᔕinaᗪehghani
#6
(1399/8/13، 05:17 عصر)Hossein.AB نوشته است: سلام دوستان
چند وقت پیش داشتم به این فکر میکردم که چطور میشه یه بازی شبیه بازی هیتمن ( حتما بازی کردید یا شنیدید ) ولی از نوع دوبعدی بزنم ولی خب اگه از نوع پلتفرمر باشه که خیلی بد وبی مزه ای میشه چون فقط باید عقب وجلو بری واگه هیتمن بازی کرده باشید هیتمن رو  میبیند که چقدر دست ما توی انجام ماموریت باز هست و خب به این فکر کردم که بازی رو از بالا بسازم یعنی تمام کاراکتر ها وپس زمینه ها و.... از بالا بشه و خب خیلی هم فکر خوبی بود ولی هوش مصونی رو باید چیکارکنم مثلا : اگه یکنفر رو جلوی مردم بکشی مامور ها بیان وبهت تیراندازی بکنن یا اگه توی یه جای دربسته باشی ولی تفنگ دستت باشه کسی نفهمه و لو نری یا اگه کسی رو کشتی بتونی لباسشو بپوشی و مثلا پلیس ها دیگه بهت شک نکن  و..........  و وقتی به هوش مصنوعی که این بازی میخواد فکر کردم کلا دیوانه شدم و فکر ساخت این بازی ازذهنم بیرون رفت حالا میخوام بدونم آیا میشه چنین بازی ساخت با کانس ( البته میدونم که میشه چون کانسترکت قدرت بالایی داره )  ولی خب میشه هوش مصنوعی به این شکل رو پیدا کرد آیا ؟
سلام ؛

اصولا برنامه نویسی در هر زبان برنامه نویسی ای از سخت ترین مسائل موجود هست .
حالا یک زبان آسون تر و یک زبان سخت تر ، یک زبان قوی تر و یکی ضعیف تر ...

از اونجایی که برای هوش مصنوعی باید برای هر سناریو یک بخش برنامه نویسی بشه ، در کل کار زمان بری هست .
از نظر سختی کار توی کانستراکت ، به طور کلی چندان سخت نیست و فقط باید ایونت ها ، اکشن ها و اکسپرشن های مهم رو بشناسید .
چیزی که میخواید پیاده کنید هم شدنی هست و هم به صورت روان قابل اجرا هست ؛ اما موضوعی که میاد وسط رو موضوع زمان و سرمایه گذاری هست .

از اون جایی که اکثرا به تنهایی و بدون تیم یا تیم واقعا کاربردی کار میکنیم پس میشه گفت موضوع زمان خیلی رو سرتون خراب میشه .
چون جزئیات زیادی رو باید اجرا کنید شاید خود هوش مصنوعی بیش از 6 ماه زمان ازتون ببره !
واقعا 6 ماه زمان رو بهتر میشه استفاده کرد ، مثلا یک ایده بازی آنلاین داشته باشید و دنبال آموزشش برید و پیاده هم بکنید کلا 6 ماه زمان نمیبره .

بهتره به نظر من سناریو بازی رو مکتوب و بایگانی کنید ؛ سپس طی سال های آینده که وضعیت مالی و دانش بهتری داشتید به این بایگانی هاتون سر بزنید و از میونشون بهترین هاشونو شروع کنید به کار کردن .
موضوع دوم رو هم به عنوان مشاوره میگم ، اگر خواستید روی همین پروژه کار کنید ، باید به این موضوع توجه کنید که من به شخصه تا حالا ندیدم توی بازار ایران بازی های این سبکی زیاد دانلود بخورن یا هزینه زیادی پاشون بشه .

مثلا شما یک آمار کلی باید داشته باشید از این سبکی که میخواید بسازید به طور مثال :

1 - قوی ترین بازی موجود در بازار ایران
2 - تعداد تمام دانلود ها و نصب های فعال ( حداکثر رو به دست بیارید )
3 - حداکثر در آمد ثبت شده در یک ماه رو از 24 ماه اخیر به دست بیارید .

این 3 مورد خیلی عادی و سطحی هستند و به راحتی میشه به دستشون آورد ، اما اطلاعاتی که در ادامه به دست میارید ، خیلی به دردتون میخوره .
اینطوری میفهمید که اصلا ساخت بازی در این سبک صرف اقتصادی داره یا خیر .

موفق باشید .
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Amirhesam.KH ، Hossein ، Master Badfar ، ᔕinaᗪehghani
#7
(1399/8/13، 05:50 عصر)Amirhesam~Kh نوشته است: سه شرط ! خیر به نظرم اشتباه میکنین . شاید پروژه ای که شما زدین خیلی هم شبیه هیتمن نبوده چون هیتمن هوش مصنوعیش این شکلیه :

اگه با لباس قرمز بری تو خونه طرف , سوژه مورد نظر خبر دار میشه
اگه با لباس قرمز بری تو و بعدش اون خبردار بشه و بیای بیرون و لباستو قرمز بکنی اون نمیفهمه
اگه با بی سر و صدا طرفو بکشی و یه نفر بیاد اونو ببینه میره به همه میگه و بعدش همه دنبال شما میگردن و اگه یه نفر شما رو با لباس زرد ببینه و شلیک کنه و شما از دستش فرار کنین و لباستونو عوض کنین و مثلا قهوه بکنین رنگ لباستونو اون فرد بهتون شک نمیکنه !
اگه جلوی تفنگتون صدا خفه کن باشه , صدای شما رو نمیشنون .
اگه برین تو یه مکانی و بعدش سوژه مورد نظر بهتون شک کنه , شما میتونین خودتونو به بیخیالی بزنین مثلا برین شیر آب رو تعمیر کنین و اونو فریب بدین که شما قاتلش نیستین و دارین کارتونو انجام میدین .
اگه از پشت سر طرف راه بری و پاهات به سنگ بخوره امکان داره اون سرشو برگردونه و اگه اون سرشو برگردونه و تو رو ببینه بهت شلیک میکنه
 
من اون تعداد که گفتن رو گفتم نه کل بازی رو. با اینحال این هم زیاد نیست تو دو هفته میشه همچین چیزی ساخت.

(1399/8/13، 06:01 عصر)hasansanaei نوشته است:
(1399/8/13، 05:17 عصر)Hossein.AB نوشته است: سلام دوستان
چند وقت پیش داشتم به این فکر میکردم که چطور میشه یه بازی شبیه بازی هیتمن ( حتما بازی کردید یا شنیدید ) ولی از نوع دوبعدی بزنم ولی خب اگه از نوع پلتفرمر باشه که خیلی بد وبی مزه ای میشه چون فقط باید عقب وجلو بری واگه هیتمن بازی کرده باشید هیتمن رو  میبیند که چقدر دست ما توی انجام ماموریت باز هست و خب به این فکر کردم که بازی رو از بالا بسازم یعنی تمام کاراکتر ها وپس زمینه ها و.... از بالا بشه و خب خیلی هم فکر خوبی بود ولی هوش مصونی رو باید چیکارکنم مثلا : اگه یکنفر رو جلوی مردم بکشی مامور ها بیان وبهت تیراندازی بکنن یا اگه توی یه جای دربسته باشی ولی تفنگ دستت باشه کسی نفهمه و لو نری یا اگه کسی رو کشتی بتونی لباسشو بپوشی و مثلا پلیس ها دیگه بهت شک نکن  و..........  و وقتی به هوش مصنوعی که این بازی میخواد فکر کردم کلا دیوانه شدم و فکر ساخت این بازی ازذهنم بیرون رفت حالا میخوام بدونم آیا میشه چنین بازی ساخت با کانس ( البته میدونم که میشه چون کانسترکت قدرت بالایی داره )  ولی خب میشه هوش مصنوعی به این شکل رو پیدا کرد آیا ؟
سلام ؛

اصولا برنامه نویسی در هر زبان برنامه نویسی ای از سخت ترین مسائل موجود هست .
حالا یک زبان آسون تر و یک زبان سخت تر ، یک زبان قوی تر و یکی ضعیف تر ...

از اونجایی که برای هوش مصنوعی باید برای هر سناریو یک بخش برنامه نویسی بشه ، در کل کار زمان بری هست .
از نظر سختی کار توی کانستراکت ، به طور کلی چندان سخت نیست و فقط باید ایونت ها ، اکشن ها و اکسپرشن های مهم رو بشناسید .
چیزی که میخواید پیاده کنید هم شدنی هست و هم به صورت روان قابل اجرا هست ؛ اما موضوعی که میاد وسط رو موضوع زمان و سرمایه گذاری هست .

از اون جایی که اکثرا به تنهایی و بدون تیم یا تیم واقعا کاربردی کار میکنیم پس میشه گفت موضوع زمان خیلی رو سرتون خراب میشه .
چون جزئیات زیادی رو باید اجرا کنید شاید خود هوش مصنوعی بیش از 6 ماه زمان ازتون ببره !
واقعا 6 ماه زمان رو بهتر میشه استفاده کرد ، مثلا یک ایده بازی آنلاین داشته باشید و دنبال آموزشش برید و پیاده هم بکنید کلا 6 ماه زمان نمیبره .

بهتره به نظر من سناریو بازی رو مکتوب و بایگانی کنید ؛ سپس طی سال های آینده که وضعیت مالی و دانش بهتری داشتید به این بایگانی هاتون سر بزنید و از میونشون بهترین هاشونو شروع کنید به کار کردن .
موضوع دوم رو هم به عنوان مشاوره میگم ، اگر خواستید روی همین پروژه کار کنید ، باید به این موضوع توجه کنید که من به شخصه تا حالا ندیدم توی بازار ایران بازی های این سبکی زیاد دانلود بخورن یا هزینه زیادی پاشون بشه .

مثلا شما یک آمار کلی باید داشته باشید از این سبکی که میخواید بسازید به طور مثال :

1 - قوی ترین بازی موجود در بازار ایران
2 - تعداد تمام دانلود ها و نصب های فعال ( حداکثر رو به دست بیارید )
3 - حداکثر در آمد ثبت شده در یک ماه رو از 24 ماه اخیر به دست بیارید .

این 3 مورد خیلی عادی و سطحی هستند و به راحتی میشه به دستشون آورد ، اما اطلاعاتی که در ادامه به دست میارید ، خیلی به دردتون میخوره .
اینطوری میفهمید که اصلا ساخت بازی در این سبک صرف اقتصادی داره یا خیر .

موفق باشید .
کاملا موافق نظرتون هستم ولی 6 ماه دیگه زیادیه.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
(1399/8/13، 06:46 عصر)Sato نوشته است:
(1399/8/13، 05:50 عصر)Amirhesam~Kh نوشته است: سه شرط ! خیر به نظرم اشتباه میکنین . شاید پروژه ای که شما زدین خیلی هم شبیه هیتمن نبوده چون هیتمن هوش مصنوعیش این شکلیه :

اگه با لباس قرمز بری تو خونه طرف , سوژه مورد نظر خبر دار میشه
اگه با لباس قرمز بری تو و بعدش اون خبردار بشه و بیای بیرون و لباستو قرمز بکنی اون نمیفهمه
اگه با بی سر و صدا طرفو بکشی و یه نفر بیاد اونو ببینه میره به همه میگه و بعدش همه دنبال شما میگردن و اگه یه نفر شما رو با لباس زرد ببینه و شلیک کنه و شما از دستش فرار کنین و لباستونو عوض کنین و مثلا قهوه بکنین رنگ لباستونو اون فرد بهتون شک نمیکنه !
اگه جلوی تفنگتون صدا خفه کن باشه , صدای شما رو نمیشنون .
اگه برین تو یه مکانی و بعدش سوژه مورد نظر بهتون شک کنه , شما میتونین خودتونو به بیخیالی بزنین مثلا برین شیر آب رو تعمیر کنین و اونو فریب بدین که شما قاتلش نیستین و دارین کارتونو انجام میدین .
اگه از پشت سر طرف راه بری و پاهات به سنگ بخوره امکان داره اون سرشو برگردونه و اگه اون سرشو برگردونه و تو رو ببینه بهت شلیک میکنه
 
من اون تعداد که گفتن رو گفتم نه کل بازی رو. با اینحال این هم زیاد نیست تو دو هفته میشه همچین چیزی ساخت.
(1399/8/13، 06:01 عصر)hasansanaei نوشته است:
(1399/8/13، 05:17 عصر)Hossein.AB نوشته است: سلام دوستان
چند وقت پیش داشتم به این فکر میکردم که چطور میشه یه بازی شبیه بازی هیتمن ( حتما بازی کردید یا شنیدید ) ولی از نوع دوبعدی بزنم ولی خب اگه از نوع پلتفرمر باشه که خیلی بد وبی مزه ای میشه چون فقط باید عقب وجلو بری واگه هیتمن بازی کرده باشید هیتمن رو  میبیند که چقدر دست ما توی انجام ماموریت باز هست و خب به این فکر کردم که بازی رو از بالا بسازم یعنی تمام کاراکتر ها وپس زمینه ها و.... از بالا بشه و خب خیلی هم فکر خوبی بود ولی هوش مصونی رو باید چیکارکنم مثلا : اگه یکنفر رو جلوی مردم بکشی مامور ها بیان وبهت تیراندازی بکنن یا اگه توی یه جای دربسته باشی ولی تفنگ دستت باشه کسی نفهمه و لو نری یا اگه کسی رو کشتی بتونی لباسشو بپوشی و مثلا پلیس ها دیگه بهت شک نکن  و..........  و وقتی به هوش مصنوعی که این بازی میخواد فکر کردم کلا دیوانه شدم و فکر ساخت این بازی ازذهنم بیرون رفت حالا میخوام بدونم آیا میشه چنین بازی ساخت با کانس ( البته میدونم که میشه چون کانسترکت قدرت بالایی داره )  ولی خب میشه هوش مصنوعی به این شکل رو پیدا کرد آیا ؟
سلام ؛

اصولا برنامه نویسی در هر زبان برنامه نویسی ای از سخت ترین مسائل موجود هست .
حالا یک زبان آسون تر و یک زبان سخت تر ، یک زبان قوی تر و یکی ضعیف تر ...

از اونجایی که برای هوش مصنوعی باید برای هر سناریو یک بخش برنامه نویسی بشه ، در کل کار زمان بری هست .
از نظر سختی کار توی کانستراکت ، به طور کلی چندان سخت نیست و فقط باید ایونت ها ، اکشن ها و اکسپرشن های مهم رو بشناسید .
چیزی که میخواید پیاده کنید هم شدنی هست و هم به صورت روان قابل اجرا هست ؛ اما موضوعی که میاد وسط رو موضوع زمان و سرمایه گذاری هست .

از اون جایی که اکثرا به تنهایی و بدون تیم یا تیم واقعا کاربردی کار میکنیم پس میشه گفت موضوع زمان خیلی رو سرتون خراب میشه .
چون جزئیات زیادی رو باید اجرا کنید شاید خود هوش مصنوعی بیش از 6 ماه زمان ازتون ببره !
واقعا 6 ماه زمان رو بهتر میشه استفاده کرد ، مثلا یک ایده بازی آنلاین داشته باشید و دنبال آموزشش برید و پیاده هم بکنید کلا 6 ماه زمان نمیبره .

بهتره به نظر من سناریو بازی رو مکتوب و بایگانی کنید ؛ سپس طی سال های آینده که وضعیت مالی و دانش بهتری داشتید به این بایگانی هاتون سر بزنید و از میونشون بهترین هاشونو شروع کنید به کار کردن .
موضوع دوم رو هم به عنوان مشاوره میگم ، اگر خواستید روی همین پروژه کار کنید ، باید به این موضوع توجه کنید که من به شخصه تا حالا ندیدم توی بازار ایران بازی های این سبکی زیاد دانلود بخورن یا هزینه زیادی پاشون بشه .

مثلا شما یک آمار کلی باید داشته باشید از این سبکی که میخواید بسازید به طور مثال :

1 - قوی ترین بازی موجود در بازار ایران
2 - تعداد تمام دانلود ها و نصب های فعال ( حداکثر رو به دست بیارید )
3 - حداکثر در آمد ثبت شده در یک ماه رو از 24 ماه اخیر به دست بیارید .

این 3 مورد خیلی عادی و سطحی هستند و به راحتی میشه به دستشون آورد ، اما اطلاعاتی که در ادامه به دست میارید ، خیلی به دردتون میخوره .
اینطوری میفهمید که اصلا ساخت بازی در این سبک صرف اقتصادی داره یا خیر .

موفق باشید .
کاملا موافق نظرتون هستم ولی 6 ماه دیگه زیادیه.
شما چیجوری بازی میسازی که همیشه یه چند ماه کم تر از حد معمول تموم میشه ؟ 23


(1399/8/13، 06:01 عصر)hasansanaei نوشته است:
(1399/8/13، 05:17 عصر)Hossein.AB نوشته است: سلام دوستان
چند وقت پیش داشتم به این فکر میکردم که چطور میشه یه بازی شبیه بازی هیتمن ( حتما بازی کردید یا شنیدید ) ولی از نوع دوبعدی بزنم ولی خب اگه از نوع پلتفرمر باشه که خیلی بد وبی مزه ای میشه چون فقط باید عقب وجلو بری واگه هیتمن بازی کرده باشید هیتمن رو  میبیند که چقدر دست ما توی انجام ماموریت باز هست و خب به این فکر کردم که بازی رو از بالا بسازم یعنی تمام کاراکتر ها وپس زمینه ها و.... از بالا بشه و خب خیلی هم فکر خوبی بود ولی هوش مصونی رو باید چیکارکنم مثلا : اگه یکنفر رو جلوی مردم بکشی مامور ها بیان وبهت تیراندازی بکنن یا اگه توی یه جای دربسته باشی ولی تفنگ دستت باشه کسی نفهمه و لو نری یا اگه کسی رو کشتی بتونی لباسشو بپوشی و مثلا پلیس ها دیگه بهت شک نکن  و..........  و وقتی به هوش مصنوعی که این بازی میخواد فکر کردم کلا دیوانه شدم و فکر ساخت این بازی ازذهنم بیرون رفت حالا میخوام بدونم آیا میشه چنین بازی ساخت با کانس ( البته میدونم که میشه چون کانسترکت قدرت بالایی داره )  ولی خب میشه هوش مصنوعی به این شکل رو پیدا کرد آیا ؟
سلام ؛

اصولا برنامه نویسی در هر زبان برنامه نویسی ای از سخت ترین مسائل موجود هست .
حالا یک زبان آسون تر و یک زبان سخت تر ، یک زبان قوی تر و یکی ضعیف تر ...

از اونجایی که برای هوش مصنوعی باید برای هر سناریو یک بخش برنامه نویسی بشه ، در کل کار زمان بری هست .
از نظر سختی کار توی کانستراکت ، به طور کلی چندان سخت نیست و فقط باید ایونت ها ، اکشن ها و اکسپرشن های مهم رو بشناسید .
چیزی که میخواید پیاده کنید هم شدنی هست و هم به صورت روان قابل اجرا هست ؛ اما موضوعی که میاد وسط رو موضوع زمان و سرمایه گذاری هست .

از اون جایی که اکثرا به تنهایی و بدون تیم یا تیم واقعا کاربردی کار میکنیم پس میشه گفت موضوع زمان خیلی رو سرتون خراب میشه .
چون جزئیات زیادی رو باید اجرا کنید شاید خود هوش مصنوعی بیش از 6 ماه زمان ازتون ببره !
واقعا 6 ماه زمان رو بهتر میشه استفاده کرد ، مثلا یک ایده بازی آنلاین داشته باشید و دنبال آموزشش برید و پیاده هم بکنید کلا 6 ماه زمان نمیبره .

بهتره به نظر من سناریو بازی رو مکتوب و بایگانی کنید ؛ سپس طی سال های آینده که وضعیت مالی و دانش بهتری داشتید به این بایگانی هاتون سر بزنید و از میونشون بهترین هاشونو شروع کنید به کار کردن .
موضوع دوم رو هم به عنوان مشاوره میگم ، اگر خواستید روی همین پروژه کار کنید ، باید به این موضوع توجه کنید که من به شخصه تا حالا ندیدم توی بازار ایران بازی های این سبکی زیاد دانلود بخورن یا هزینه زیادی پاشون بشه .

مثلا شما یک آمار کلی باید داشته باشید از این سبکی که میخواید بسازید به طور مثال :

1 - قوی ترین بازی موجود در بازار ایران
2 - تعداد تمام دانلود ها و نصب های فعال ( حداکثر رو به دست بیارید )
3 - حداکثر در آمد ثبت شده در یک ماه رو از 24 ماه اخیر به دست بیارید .

این 3 مورد خیلی عادی و سطحی هستند و به راحتی میشه به دستشون آورد ، اما اطلاعاتی که در ادامه به دست میارید ، خیلی به دردتون میخوره .
اینطوری میفهمید که اصلا ساخت بازی در این سبک صرف اقتصادی داره یا خیر .

موفق باشید .

ممنون و با حرفتون کاملا موافقم وبه احتما زیاد الان نسازم چون خیلی درگیر کننده هست وبه قول شما 7 یا 8 ماه فقط درگیر هوش مصنوعی میشم ولی همون بایگانی داستان وایده ها رو انجام میدم برای این ایده
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
(1399/8/13، 05:17 عصر)Hossein.AB نوشته است: سلام دوستان
چند وقت پیش داشتم به این فکر میکردم که چطور میشه یه بازی شبیه بازی هیتمن ( حتما بازی کردید یا شنیدید ) ولی از نوع دوبعدی بزنم ولی خب اگه از نوع پلتفرمر باشه که خیلی بد وبی مزه ای میشه چون فقط باید عقب وجلو بری واگه هیتمن بازی کرده باشید هیتمن رو  میبیند که چقدر دست ما توی انجام ماموریت باز هست و خب به این فکر کردم که بازی رو از بالا بسازم یعنی تمام کاراکتر ها وپس زمینه ها و.... از بالا بشه و خب خیلی هم فکر خوبی بود ولی هوش مصونی رو باید چیکارکنم مثلا : اگه یکنفر رو جلوی مردم بکشی مامور ها بیان وبهت تیراندازی بکنن یا اگه توی یه جای دربسته باشی ولی تفنگ دستت باشه کسی نفهمه و لو نری یا اگه کسی رو کشتی بتونی لباسشو بپوشی و مثلا پلیس ها دیگه بهت شک نکن  و..........  و وقتی به هوش مصنوعی که این بازی میخواد فکر کردم کلا دیوانه شدم و فکر ساخت این بازی ازذهنم بیرون رفت حالا میخوام بدونم آیا میشه چنین بازی ساخت با کانس ( البته میدونم که میشه چون کانسترکت قدرت بالایی داره )  ولی خب میشه هوش مصنوعی به این شکل رو پیدا کرد آیا ؟
سلام؛
شما قصد دارین یه مفهوم تقریباً جهان باز (اوپن ورلد) رو وارد دنیای بازیسازی دو بعُدی بکنین. به هر حال شرکتی هم که بازی هیتمن رو ارائه داده تنها یک توسعه دهنده برای کار روی پروژه استخدام نکرده بوده و افراد زیادی توی پیشبرد پـروژه دخیل بودن. پس اگر بخواین یک نفره همه کارها رو انجام بدین خُب کاملاً طبیعیه که راندمان توسعه پروژه پایین میاد و کارتون دشوار میشه.
مسئله دیگه ای که وجود داره اینه که سازنده های بازی برای کوچکترین رخدادهایی که قرار توی بازی اتفاق بیفته کلی تئوری و طرح داشتن و به اصطلاح یلخی پروژه رو جلو نبردن.
در ضمن اینکه شما بخواین ورژن دو بُعدی بازی رو با ورژن سه بُعدی رو توی یه کفه ترازو قرار بدین کاملاً کار غلطیه. اینکه خودتون رو هم کمپانی «آی او اینتراکتیو» تصور کنین باز هم کار غلطیه. در بسیاری از مواقع کمپانی های مختلف حتی برای خودشون انجین های کاملاً انحصاری مطابق نیازهاشون توسعه میدن. خلاصه تر بگم قیاس یک بازی سه بُعدی با یک بازی دو بُعدی خیلی دلچسب نیست.
برگردیم سر این مسئله که چطور این حالات مختلف رو تعریف و تنظیم کنیم. اگر با اصول طراحی کامپایلر و نظریه زبانها آشنایی سطحی داشته باشین به مفهومی به نام DFA برخورد میکنین. به نظرم همین مفهوم DFA (پذیرنده خودکار قطعی) میتونه از سختی کار شما تا یه حدی کم کنه. شما شروطی که میخواین رو در قالب یکسری مدل DFA تعریف میکنین و بعد توی کانستراکت یک ساز و کار تحلیل DFA راه میندازین. اینطوری میتونین حتی در روند توسعه اگر چیز جدیدی هم به ذهنتون رسید به کار اضافه کنین و از همه مهمتر دارین از یه ساختار مشخص برای شروطتون استفاده میکنین.

مثلاً به DFA زیر دقت کنین:
[تصویر:  sample_nfa.png]
(اگر تصویر لود نمیشه کلیک کنین.)
توی نمونه بالا یه مدل DFA کاملاً فرضی ایجاد کردم که نسبت به تنها یکی از دو اتفاق گلوله خوردن (حرف b) و مشت خوردن (حرف p) واکنش نشون میده و ما رو به خونه شماره یک هدایت میکنه. اما اگر به مدل DFA بالا ورودی با بیش از یک اتفاق بدم (یعنی همزمان هم گلوله خوردن اتفاق بیفته و هم مشت خوردن) مدل DFA من رو به خانه شماره دو هدایت میکنه. در واقع من عمداً این دو حالت رو ایجاد کردم تا بتونم بفهمم که اگر خروجی DFA ام خونه شماره دو شد (همزمان هم گلوله خوردن اتفاق افتاد و هم مشت خوردن) از بازیکن باید سلامتی بیشتری کم کنم نسبت به حالتی که خروجی DFA خونه شماره یک بشه (تنها یکی از اتفاقات گلوله خوردن یا مشت خوردن بیفته).
حالا اگر بخوام همین مدل DFA رو دقیق تر کنم میتونم این مدل DFA رو به یک مدل NFA تبدیل کنم. مدل NFA ای که از مدل DFA فعلی استخراج میشه این شکلی در میاد:
[تصویر:  Screenshot_2020_11_03_181755.png]
(اگر تصویر لود نمیشه کلیک کنین.)

توی مدل NFA بالا اگر بازیکن همزمان هم تیر بخوره (b) و هم مشت (p) خروجی NFA تُهی هست.  موردی که باعث میشه مدل NFA دقیقتر از DFA ظاهر بشه اینجاست که میتونیم به کمک NFA تشخیص بدیم که کاربر به تنهایی مشت خورده و یا به تنهایی گلوله خورده. در اصل توی مدل DFA ما فقط میتونستیم بفهمیم که کاربر یا تیر خورده یا مشت و نمیتونستیم تشخیص بدیم که کدوم یکی به سرش اومده. اما مدل NFA به ما این امکان رو میده که بفهمیم کاربر دقیقاً مشت خورده یا دقیقاً گلوله خورده و یا هر دو رو همزمان تجربه کرده.
مدل NFA بالا در صورتی که کاربر تنها گلوله بخوره (ورودی تنها b باشه) خانه های شماره یک و سه رو به عنوان خروجی ارائه میده. اما اگر کاربر تنها مشت بخوره (ورودی تنها p باشه) خانه های شماره یک و پنج رو به عنوان خروجی ارائه میده. همونطور هم که گفتیم اگر هر دو همزمان براش اتفاق بیفته (یعنی ورودی مُدل bp باشه) NFA هیچ خانه ای رو به عنوان خروجی به ما برگشت نمیده.
مدلهای DFA و NFA مباحثی هستن که یه سری قواعدی دارن و برای اینکه عملکردشون رو درک کنین باید مطالعه داشته باشین چرا که تشریح اجزای این مدلها واقعاً در قالب پاسخ تاپیک نمی گنجه.
دقت کنین نیازی نیست که شما حتماً متوسل به مدلهای NFA و یا DFA بشین. مثلاً میخواین کاربر با پوشیدن لباس قرمز رنگ دیگه پلیس بهش شکاک نشه. کافیه توی ایونت نویسی هاتون تعریف کنین که اگر لباسی که کاربر پوشیده بود به طور مثال رنگش قرمز تنظیم شده بود مقدار یک متغیر به TRUE تغییر کنه. حالا توی ایونت های مربوط به تعقیب پلیس کافیه لحاظ کنین که اگر مقدار این متغیر TRUE بود پلیس از تعقیب پلیر صرف نظر کنه.
در نهایت باید بگم این کار غیرممکن نیست بلکه یکم باید روی خط منطق و خلاقیت راه برین. میتونین به کمک مدلهایی مثل DFA و NFA یه ساختار مشخص برای شروط بازیتون داشته باشین و هر جایی هوس کردین یه شرط جدید اضافه کنین فقط فایل متنی توی پروژه تون که مدلهای DFA یا NFA رو ارائه میدن آپدیت کنین. البته از قبل هم تعریف کردین که مثلاً با دست به اسلحه شدن، پوشیدن لباس و یا ... مدلهای DFA یا NFA مربوطه بررسی بشن. حتی میتونین مدل های منطقی دلخواه خودتون رو ابداع کنین. به هر حال اگر میخواین از حجم ایونت هاتون کمتر کنین و یه ساختار مشخص برای بررسی پدیده های بازی تون تعریف کنین به نظرم این کار (مدلسازی منطقی شروط و طراحی یک ساز و کار پردازش مدل ها در کانستراکت) میتونه بهتون کمک کنه.
موفق باشین.
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Amirhesam.KH ، M.gh ، Hossein ، ᔕinaᗪehghani
#10
بله واقعا نمیشه ونباید بازی های دوبعدی رو با سه بعدی مقایسه کرد از مثالتون هم ممنونم ولی حالا نمیخواستم به اونشکل سه بعدی بازی رو به دوبعدی تبدیل کنم کلا سبک و زاویه دوربین وچیز های دیگه رو عوض کردم که کلا سبک هم تغییر کرد .
ولی واقعا کار جالب و عجیبیه......
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 229 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 176 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,595 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: