نهایت قدرت کانستراکت
#11
استفاده از تایل مپ تا استفاده از تصاویر کوچ برای ساخت تصاویر بزرگ هم در موارد خاص توصیه میشه.

مثلا، شما میخواین یه جنگل بسازین، یا تعداد درختان زیادی در بازی داشته باشین، بهترین کار اینه که، بیاین شاخه ها رو به صورت جدا داشته باشین و با ترکیب اونا، درخت های بسیار زیادی بسازین. ( همون قضیه ی فاکتوریل 1

نمونه ای از بازی هایی که خودم اینکار رو برای ساخت محیط ازش زیا استفاده کردم، بازی کلاغ جهنمی هست( البته بازی با اینتل خروجی گرفته شده و کمی سنگینتره، ولی میتونین برای بررسی، فایل هاشو باز کنین و ببینین که چه منظوری دقیقا دارم.


  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde
#12
(1395/9/15، 07:55 عصر)سفیر زندگی نوشته است: سلام دوستان 

من یک سوال از شما دوستانی که با کانستراکت کار می کنید دارم ، این سوالم هم تکراری هست هم نیست !

میخوام بدونم نهایت قدرت کانستراک در حوضه ی  کار های انیمیشنی بازی در چه حد هست 

چون بعد از دیدن بازی جدال باشیطان (که با کانستراکت ساخته شده بود) نامید و دلسرد شدم !

البته امیدوارم باعث ناراحتی دوستانی که سازنده این بازی بودن نشه ولی اگر انیمیشن بازی جدال با شیطان رو  با بازی 

41148 که با یونیتی درست شده بود ، مقایسه کنید متوجه میشد بازی 41148 خیلی انیمیشن حرفه ای تری داشت ، در ازی جدال با

شیطان حرکات کارکتر و فضای اطراف کارکتر خیلی خشک بود که باعث دل زدگی من از بازی شد ، برای مثال  یادمه قسمت اولش باید وارد 

دفتر بایگانی میشدیم کنار در این دفتر یه کارمند نوشته بود نوشیدنی میخورد ، انیمیشن نوشیدینی خوردن این کارمنده سریع 

و خشک و تکراری بود!  یا نگهبان هایی که جلو در بیمارستان ایستاده بودن عین مجسمه بودن یعنی اگر میرفتی تو 

صورتشون هیچ واکنشی نشون نمیدادن ! 

از طرفی هم من عاشق این نوع سبک بازی ها هستم  و اگر باشه بازی بسازم به این نوع سبک ها هست (مثل بازی مثل بازی the

 walking dead یا Life Is Strange حالا به صورت دو بعدی و ساده   که فرد  قدرت تصمیم گیری داره و میتونه با کارکتر های اطراف بازی 
حرف بزنه و بین چند جمله به دلخواه جواب بده و یا کاری کنه ) شاید به خاطر همین پشت سر گذاشتن عکس های حرکات 

کارکتره که انیمیشنشون اینطوری میشه ، نظر شما دوستان چیه ؟ 
سلام  
سوالتون کلا اشتباهه چون نرم بودن انیمیشنها هیچ ربطی به قدرت انجین نداره. انیمیشنها تو نرم افزارهای انیمیت ساخته میشن و وارد کانستراکت میشن پس اگه نرم بسازی تو کانستراکت هم نرمه، خشک بسازی هم خشک ! 
مورد بعدی اینه که شما اومدی یه بازی ایرانی که با کانستراکت ساخته شده و درجه یک نیست رو داری با یه بازی درجه یک ایرانی ( توجه کن ایرانی ! ) که با یونیتی ساخته شده مقایسه میکنی ؟ 
برای اینکه نگرانیت برطرف بشه پیشنهاد میکنم این بازی رو امتحان کنی که با کانستراکته :

https://cafebazaar.ir/app/com.example.c1...9788/?l=fa

این بازی انیمشنهای نرم و زیبایی داره.

هر نوع بازی دوبعدی رو میتونی با کانستراکت بسازی، بستگی به خودت و دانشی که از کانستراکت داری داره که بازیت خوب و نرم دربیاد یا نه ! 

موفق باشی.

  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#13
(1395/9/16، 05:11 عصر)سفیر زندگی نوشته است:
(1395/9/15، 09:04 عصر)hesam3 نوشته است: دوست عزیز ، صد بار ما توی انجمن های مختلف گفتیم ، این مورد ها تقصیر شما نیست ! اینا خارج از ایران هم مطرح میشه و واقعا جای تاسف داره ...

چند وقت پیش یکی از همکاران بنده یک بازی ریسینگ توی گوگل پلی منتشر کردند ، بعضی ها اومده بودن نظر گذاشته بودن کلش بهتره ! نمیدونستم بخندم یا گریه کنم به سطح سواد این ملت کم سواد ...


الان توصیف شما از 4... ( هیچ وقت اسم این بازی رو یاد نمیگیرم و نمیخوام هم یاد بگیرم ) و جدال با شیطان کار واقعا شرم آوری هست ! البته اینم میتونه باشه چون تازه کار و تازه وارد هستید زیاد وارد نباشید ، اما خب به هر حال اونایی هم که نظرات بد میدن امثال شما هستند . بگذریم ، بنده کمی در این موارد تند برخورد میکنم و عذر میخوام .

اما دو بازی 4... و جدال با شیطان دو بازی کاملا جداگانه ، با موضوعات مختلف و همچنان سازنده های مختلف و مهم تر از همه از دو موتور بازی سازی مختلف هست ...

یونیتی جزو قوی ترین موتور های بازی سازی جهان هست ! اونوقت میخواید امکانات کانستراکت رو با اون مقایسه کنید ؟ خب معلومه کاری هم که از کانستراکت در میاد از اون یکی ضعیف تر باشه ...
البته در برخی موارد ، حتی مشاهده میشه بازی های ساخت کانستراکت گاهی اوقات از خیلی از موتور های قوی بهتر و با جلوه های بهتری نمایان بشن .
اما خب مهم ترین اصل در بازی سازی ، سه اصل هست ( مهارت فرد نویسنده بازی ( کل بازی ) ، امکانات در دسترس ( بودجه مالی هم شامل همین مورد میشه ) ، تعداد افراد گروه و تقسیم کار ) .

خب سومی ، فکر میکنم هر دوتاشون با هم مساوی باشن ، اما اولی از همه مهم تره ... مهارت فرد ، خب شما میخوای کسی رو مثل سازنده 4... که کلی بازی ساخته و همچنان با یونیتی کار میکنه رو با سازنده جدال با شیطان یکی کنید؟
خب مهارت ها این وسط خیلی تفاوت داشته و داره و خواهد داشت .

کمی دیدتون رو نسبت به بازی ها تغییر بدید ، تا زمانی که دیدتون رو تغییر ندید حتی یک بازی خشک تر از جدال با شیطان ( طبق گفته خودتون خشک هست ... ) هم نمیتونید بسازید ، شایدم اصلا نتونید بسازید !

با کانستراکت هم هر کاری که روی یک بازی 2 بعدی بشه اعمال کرد میشه اعمال کرد ...

 زمانی که کسی بازی درست میکنه باید منتظر نظرات منفی هم باشه مخصوصا با اون انیمیشن ! در ضمن این نظر فقط نظر من نبود ! 

شما نمیتونید کسایی رو که فقط از بازی انتقاد میکنن کم سواد خطاب بکنید به نظر من این کار شرم آور تر از توصیف من از بازی بود !

من هدفم از ساخت تاپیک مقایسه  یونیتی و کانستراک نبود هدف اصلیم این بود که ببینم کانستراکت هم میتونه کار منو راه 

بندازه یا نه برای همین هم دوتا مثال از دوتا بازی مختلف آوردم .

راستی در مورد حرفی که زدید ((بنده کمی در این موارد تند برخورد میکنم و عذر میخوام)) باید بگم اره نه تنها تو این تاپیک شما توی 

تاپیک های دیگه هم با این لحن تند و زننده و دور از ادب با دوستان صحبت میکنید یادمه یکی از کاربران این سایت گفته بود میتونید برای 

تاییده صدا و سیما کمکم کنید شما بهش گفته بودید ما که نوکر شما نیستیم و اینجور حرف هایی که فقط ادم های با سواد و حرفه ای مثل

 شما بکارش میبرن !

نه بابا ، منم دانشجو هستم ، البته رشتم فرق داره ولی مام سوادی نداریم .

اینکه میگید منتقد بازی ،،، یک منتقد هیچ وقت نمیاد یک بازی رو از نظر موتور اون بازی انتقاد کنه ، بلکه از نظر گرافیکی و محبوبیت بازی اون رو تایید میکنه ، اصلا به موتور بازی اهمیت نمیده ، شما اگر میخواستی بدونی کدوم بدردت میخوره ، صد ها بار گفته شده قدرت یونیتی هزاران برابر کانستراکت هست ولی خب شما یونیتی رو بلد نباشی بنده بهت بگم یونیتی میخوای چیکار کنی ؟؟؟؟

بله ، بنده هنوزم میگم ما نوکر یا غلام حلقه به گوش بعضی از دوستان نیستیم که بریم هرکاری که میگن انجام بدیم ، اون جمله ای هم که توی تاپیکی که گفتیم به کار بردم عملا بخاطر ی جمله ای از دوستمون بود که گفتن " یکی برای من بره این تاییدیه رو بگیره " ،،، همچنین یادم نمیاد جایی از تاپیکم گفته باشم اینجا تند برخورد کردم ! ،،، وگرنه من از کار های دولتی و مجوز و اینجور چیزا اصلا خوشم نمیاد .

متاسفانه یا خوشبختانه این چیزایی هم که میبینید بنده به کار میبرم بهترین حالت بنده هست ، وقتی کسی اشتباهی میکنه باید طوری بهش فهمونده بشه که اشتباهش رو دیگه تکرار نکنه ، متاسفانه مشکل از بنده هم نیست ، برید گردن آموزش و پرورش رو بگیرید با این طرز سواد دار کردنشون ، ما هم ثمره تدریس برخی از دبیران گرامی هستیم که تا اشتباه میکردیم میزدن تو سرمون .


شرم آورم پاسخ بنده نبود ، پاسخ تاپیک شما به انتقاد بنده بود ... بله ! 15
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#14
(1395/9/16، 08:13 عصر)mostafanastary نوشته است: استفاده از تایل مپ تا استفاده از تصاویر کوچ برای ساخت تصاویر بزرگ هم در موارد خاص توصیه میشه.

مثلا، شما میخواین یه جنگل بسازین، یا تعداد درختان زیادی در بازی داشته باشین، بهترین کار اینه که، بیاین شاخه ها رو به صورت جدا داشته باشین و با ترکیب اونا، درخت های بسیار زیادی بسازین. ( همون قضیه ی فاکتوریل 1

نمونه ای از بازی هایی که خودم اینکار رو برای ساخت محیط ازش زیا استفاده کردم، بازی کلاغ جهنمی هست( البته بازی با اینتل خروجی گرفته شده و کمی سنگینتره، ولی میتونین برای بررسی، فایل هاشو باز کنین و ببینین که چه منظوری دقیقا دارم.

یعنی منظور شما اینه مثلا اگر بخواییم داخل بازی جنگل بسازیم بکگرند جنگل رو جدا بزاریم و بعد درختانم جدا؟
[تصویر:  ydph74xbfd4w7h8zg.jpg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#15
(1395/9/16، 10:49 عصر)ali.develpor1 نوشته است:
(1395/9/16، 08:13 عصر)mostafanastary نوشته است: استفاده از تایل مپ تا استفاده از تصاویر کوچ برای ساخت تصاویر بزرگ هم در موارد خاص توصیه میشه.

مثلا، شما میخواین یه جنگل بسازین، یا تعداد درختان زیادی در بازی داشته باشین، بهترین کار اینه که، بیاین شاخه ها رو به صورت جدا داشته باشین و با ترکیب اونا، درخت های بسیار زیادی بسازین. ( همون قضیه ی فاکتوریل 1

نمونه ای از بازی هایی که خودم اینکار رو برای ساخت محیط ازش زیا استفاده کردم، بازی کلاغ جهنمی هست( البته بازی با اینتل خروجی گرفته شده و کمی سنگینتره، ولی میتونین برای بررسی، فایل هاشو باز کنین و ببینین که چه منظوری دقیقا دارم.

یعنی منظور شما اینه مثلا اگر بخواییم داخل بازی جنگل بسازیم بکگرند جنگل رو جدا بزاریم و بعد درختانم جدا؟

نه به این معنی!
ببینید، شما مثلا در کل بازی، 50 تا درخت دارین، یک بکگراند برای آسمان، چند تا ابر، کوه و ...

من میگم برای یک تصویر آسمان، با رنگ آبی( یا یک گرادینت به طول تایل ) آسمان آبی رو درست کنین. ( میشه یه تصویر 1*500 پیکسل مثلا)

برای ابر ها، طوری میشه کار کرد که از ترکیب اونا، ابر های بیشتری ساخت.

درخت ها رو به صورتی به کار ببرید تا بازم با ترکیب اونا، تعداد بیشتری درست ساخته بشه.

همونطور که عرض کردم، فایل های بازی کلاغ جهنمی رو ببینین، حرفم بهتر قابل هضمه.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#16
(1395/9/16، 11:26 عصر)mostafanastary نوشته است:
(1395/9/16، 10:49 عصر)ali.develpor1 نوشته است:
(1395/9/16، 08:13 عصر)mostafanastary نوشته است: استفاده از تایل مپ تا استفاده از تصاویر کوچ برای ساخت تصاویر بزرگ هم در موارد خاص توصیه میشه.

مثلا، شما میخواین یه جنگل بسازین، یا تعداد درختان زیادی در بازی داشته باشین، بهترین کار اینه که، بیاین شاخه ها رو به صورت جدا داشته باشین و با ترکیب اونا، درخت های بسیار زیادی بسازین. ( همون قضیه ی فاکتوریل 1

نمونه ای از بازی هایی که خودم اینکار رو برای ساخت محیط ازش زیا استفاده کردم، بازی کلاغ جهنمی هست( البته بازی با اینتل خروجی گرفته شده و کمی سنگینتره، ولی میتونین برای بررسی، فایل هاشو باز کنین و ببینین که چه منظوری دقیقا دارم.

یعنی منظور شما اینه مثلا اگر بخواییم داخل بازی جنگل بسازیم بکگرند جنگل رو جدا بزاریم و بعد درختانم جدا؟

نه به این معنی!
ببینید، شما مثلا در کل بازی، 50 تا درخت دارین، یک بکگراند برای آسمان، چند تا ابر، کوه و ...

من میگم برای یک تصویر آسمان، با رنگ آبی( یا یک گرادینت به طول تایل ) آسمان آبی رو درست کنین. ( میشه یه تصویر 1*500 پیکسل مثلا)

برای ابر ها، طوری میشه کار کرد که از ترکیب اونا، ابر های بیشتری ساخت.

درخت ها رو به صورتی به کار ببرید تا بازم با ترکیب اونا، تعداد بیشتری درست ساخته بشه.

همونطور که عرض کردم، فایل های بازی کلاغ جهنمی رو ببینین، حرفم بهتر قابل هضمه.
اها فهمیدم
دمت گرم اقا مصطفی
[تصویر:  ydph74xbfd4w7h8zg.jpg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 179 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: